indaling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door carry, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Afgelopen maandag was ik bij de verloskundige. Ik vertelde daar al dat de dag ervoor het kindje een stukje was ingedaald (tot grote opluchting van mij want er zit weer wat ruimte boven) Bij het voelen bleek het inderdaad om een klein stukje te gaan, het ligt nu net in mijn bekken en kan er niet meer uit geduwd worden zoals zij zei!
    Nu zei ze erbij dat het kindje ws nog weer wat naar boven gaat komen met de groei en dat ik de volgende keer als ik kom het ws weer tegen mijn ribboog aan lag? Is dit altijd zo?? IK had natuurlijk de goede hoop dat het nu alleen maar verder in ging dalen. En aangezien dit een 2e zwangerschap is, was het wel mooi op tijd dat het nu al aan het indalen begon zei zij, maar zou het kunnen zijn dat het kindje dan ook wat eerder komt, want in week 31 hebben wij nog een echo gehad waarop bleek dat ons kleintje nog steeds bijna 2 week op de groei voor ligt? Iedereen denkt ook dat ik op het eind loop qua grootte van mijn buik en ook de vk zegt telkens weer: Ik durf geen uitspraak te doen over de grootte van het kindje, want het is nu al vrij groot!! Wat mij natuurlijk vreselijk beangstigd qua bevalling, want mijn zoon was een 6 ponder en daar kreeg ik al een flinke knip voor! Hoop dat je een beetje onzekerheid weg kan nemen ook al is het op afstand.

    Groetjes Carry
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Carry,

    De eerste vraag gaat erover dat als je de volgende keer op controle komt het kindje waarschijnlijk door de groei weer tegen je ribbenboog aan ligt, en of dit altijd zo is? Dit kan zo zijn en het hoeft niet betekenen dat het altijd zo is.

    De tweede vraag, of indaling iets zegt over het moment van bevallen, iets vroeger of later. Er is hier niks bekend over, in veel gevallen zegt het niet zo veel. Uitzonderingen zijn er altijd.

    De laatste vraag, over de grootte van de baby, de echo, de omgeving en de vorige bevalling. Dit zou ik bespreken met je eigen verloskundige in verband met de vele factoren die meespelen.

    Succes,
    groetjes
    Japke
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Bedankt voor je antwoord, het blijft natuurlijk moeilijk om op afstand te antwoorden, maar je hoopt toch op een klink en klaar antwoord. Ik hoop dat ik bij de genen hoor waar het kindje wel wat eerder komt, want begin nu al te merken dat ik met de dag aftakel en minder wordt. Maar aangezien ik bij mijn zoon redelijk op de uitgerekende datum uit kwam ga ik daar maar van uit (toen 2 dagen overtijd) Roep zelfs nu al; Weet in ieder geval zeker dat het er binnen 7 weken is :rolleyes:
    Welkom trouwens hier, zag dat je nog maar net erbij bent!!

    Liefs Carry
     

Deel Deze Pagina