Bedbescherming (vruchtwater)

Discussion in 'Zwangerschap' started by MSU, Mar 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Ik ben bijna uitgerekend en heb dus voor de zekerheid een matrasbeschermer op het bed in geval dat mijn vruchtwater breekt.
    Dit is eigenlijk gewoon een stuk plastic en ademt dus niet. De kraamhulp vertelde mij bij het intakegesprek dat dit volledig onder je moet liggen waardoor je dus volledig op een stuk plastic ligt met als gevolg dat je 's ochtends letterlijk badend in het zweet wakker wordt. Vanacht leg ik het maar overdwars aangezien ik gek wordt van elke dag mijn bed verschonen.
    Wat doen jullie voor het geval je vruchtwater breekt in bed ?
    Alle tips zijn welkom ! (trouwens het celstofmatje alleen blijft niet liggen onder mijn billen 's nachts. )

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als je dat matje dan ook ander je hoeslaken legt, dankan t niet weg schuiven. Of een extra molton over dat plastic matje leggen.

Kijk als je water breekt dan loopt t toch van dat plastic af en is de andere helft van t matras ook nat dus gewoon wat overheen leggen wat makkelijk te wassen is

3. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Ik heb er inderdaad ook een molton overheen, maar het gaat mij erom dat mijn matras niet nat wordt wat nu natuurlijk wel het geval wordt. iemand ?

4. Danique

Danique Bekend lid

Nov 19, 2006
    572
    0
    0
    Ik heb een bedzeil gebruikt, een 2 persoons zodat ook de kant van mijn man beschermd was, werkte perfect.

te koop bij de Hema.

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb 'm er vorige week ook 2 nachten onder gehad, maar heb 'm alweer weggedaan. Wat een vies gevoel en wat een gezweet! Ik werd er gek van.....
    Ik heb nu dus maar gewoon een badlaken dubbel onder mijn molton gelegd, voor de eerste opvang. En nu ga ik maar hard hopen dat mijn vliezen niet in bed breken. 8)

6. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Misschien is dat wel het goede antwoord. Ik denk dat ik dat ding gewoon overdwars laat liggen en hoop op een goede afloop. ;) Als is mijn bed dan nat, maar dan heb ik de dagen ervoor tenminste geslapen..

7. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik vond het bij de zwangerschap van mijn dochter ook niet echt plesant dus heb ik 'm niet gebruikt.

Ik had het geluk beneden te lopen toen mijn vliezen braken.. Is toch we zo prettig!

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Als tip op mijn zwangerschapskalender staat, dat je de laaste week ook met een kraamverband in kan slapen. Dat scheelt natuurlijk ook.

Ik heb zelf een groot badlaken over het plastic gelegd. Het zweet nog wel maar niet zo heel erg meer.

Mijn vliezen zijn ook in bed gebroken en het is geen emmer die er uit komt hoor. Het was bij mij een klein plasje zeg maar.

9. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik weet uit ervaring dat het niet in 1 keer er uit plonst als je op bed ligt.
    Pas als je staat kan het vruchtwater bij beetje eruit komen, tenzij de baby nog niet voledig is ingedaald.
    Maar je verliest sowieso niet in 1 keer la je vruchtwater.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb hem er nu ook op liggen gewoon een molton erover en een groot badlaken ertussen dan heb je nergens geen last van! ja het kraakt een beetje.

11. tal

tal Actief lid

Aug 17, 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    hoi bij mij is wel in 1 keer me vruchtwter gebroken dus het ken wel :)

12. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik heb ook 1 nacht ermee geslapen en de volgende ochtend er net zo hard weer afgehaald.
    Ik werd ook zwetend wakker. Ik heb er nu een extra hoeslaken om, dan een celstofmatje, daarover een molton en daarover mijn eigen hoeslaken. En ik heb een handdoek naast mijn bed gelegd.

13. c99

c99 Lid

Jan 4, 2006
    30
    0
    0
    de berichten die geschreven zijn, zijn zeer herkenbaar.
    ook ik heb het zeil nu over dwars op mijn bed liggen. en ik heb er een badstof hoeslaken over, is ook minder vervelend dan een katoenen hoeslaken, vind ik.

Share This Page