Te hoge bloeddruk voor zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ischa31, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hallo,

Zijn er hier meer vrouwen die al medicijnen slikte, voordat ze zwanger werden, tegen te hoge bloeddruk?

Een paar maanden geleden werd bij mij te hoge bloeddruk geconstateerd door de huisarts en dit bleef na een aantal metingen zo. Ik heb toen via mijn huisarts medicijnen gekregen hier tegen (wel na overleg met een gynaecoloog). Inmiddels ben ik 7 weken zwanger.

Nu heb ik daar een paar vragen over.
    Moet je dan vaker op controle komen bij een gynaecoloog?
    Zijn jullie moeten stoppen met de medicijnen?
    Heb je dan een grotere kans op zwangerschapsvergiftiging?
    Over dit laatste heb ik het e.e.a. gelezen en ben ik toch een beetje bang voor.

Misschien heeft iemand ook nog adviezen.
    Ik heb volgende week dinsdag de 1e afspraak bij de gynaecoloog.

groetjes
    Bianca

2. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    Hoi Ik ben ook onderbehandeling bij de gyn vanwege mijn hoge bloeddruk. Ik ben zwanger geraakt met behulp van ivf. Ik heb tot mijn 12 weken om de 2 weken een echo gehad. Na de 12 weken was ik uit de medische molen en mocht ik mijn verdere echo's bij de gyn doen. Nu mag ik om de 4 weken naar de gyn voor controle. Ik ben ook onder controle bij de internis. Bij de internist moet ik om de 2 of 3 maanden voor controle.
    Ik heb ook medicijnen tegen mijn hoge bloeddruk die rustig met de zwangerschap in kan nemen.

3. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    Hoi Ik ben ook onderbehandeling bij de gyn vanwege mijn hoge bloeddruk. Ik ben zwanger geraakt met behulp van ivf. Ik heb tot mijn 12 weken om de 2 weken een echo gehad. Na de 12 weken was ik uit de medische molen en mocht ik mijn verdere echo's bij de gyn doen. Nu mag ik om de 4 weken naar de gyn voor controle. Ik ben ook onder controle bij de internis. Bij de internist moet ik om de 2 of 3 maanden voor controle.
    Ik heb ook medicijnen tegen mijn hoge bloeddruk die rustig met de zwangerschap in kan nemen.

4. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0

5. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    arghh sorry er ging hier wat fout. Nu heb ik in een keer 3 berichten geplaatst.

Sorry sorry sorry

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hoi Ischa.

Zelf heb ik al wel tien jaar medicijnen geslikt tegen te hoge bloeddruk. Eerst selokeen, toen metropolol en aprovel. Ik weet niet of die namen je iets zeggen.
    Nu ben ik overgegaan naar de Labetalol, die kunnen goed bij zwangerschap.
    Toch heb ik de eerste elf weken die andere geslikt, maar juist vanmiddag zei de internist dat er eigenlijk heel weinig bekend is of het wel echt invloed heeft. Dus ik probeer me er maar niet zo druk om te maken dat ik ze de eerste weken geslikt heb.

Je kunt het natuurlijk altijd je gyn vragen, hij kan je eventueel ook doorsturen naar de internist voor de zekerheid.

Moet je dan vaker op controle komen bij een gynaecoloog?
    Zijn jullie moeten stoppen met de medicijnen?
    Heb je dan een grotere kans op zwangerschapsvergiftiging?
    Over dit laatste heb ik het e.e.a. gelezen en ben ik toch een beetje bang voor.

Zelf hoef ik niet vaker te komen bij de gyn. Ik mocht zelfs 6 weken uitblijven!
    Inderdaad stoppen met die betreffende medicijnen.
    Over zwangerschapsvergiftiging heb ik nog niemand gehoord, niet via de gyn en ook niet via de internist.

Als je erg ongerust bent, kun je het beter aan de arts vragen, dan gaan lezen op bv internet ofzo. Dan krijg je altijd de ergste gevallen te zien, en ga je soms dingen lezen die je helemaal van slag maken terwijl dat niet nodig is, en waardoor je bloeddruk nog zou stijgen ook!

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Oja, nog vergeten te zeggen:

De internist zei ook nog dat de bloeddruk meestal daalt als je zwanger bent. Dus alle kans dat het sowieso al een beetje zakken gaat.

Succes he, zet 'm op!

8. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    Wat is een hoge bloedruk voor jullie?
    Die van mij is ook hoog 130/90 hiervoor moet ik nu ook naar een gyn..

9. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    Mijn bloeddruk was vorig jaar best hoog. Nu slik ik nifipidine en is mijn bloeddruk eindelijk weer ondercontrole.

Bloeddruk:

11 sept 07: bloeddruk 120/80

29 aug 07: bloeddruk 140/80

15 aug 07: bloeddruk 140/80

25 juni 07: bloedruk 120/82

26 feb 07: bloeddruk 125/95

23 jan 07: bloeddruk 120/90

04 jan 07: bloeddruk 160/110

19 dec 06: bloeddruk 158/105

08 dec 06: bloeddruk 140/100

16 nov 06: bloeddruk 140/100

12 okt 06: bloeddruk 118/85

13 juli 06: bloeddruk 130/75

29 juni 06: bloeddruk 120/90

16 mei 06: bloeddruk 120/97

01 mei 06: bloeddruk 170/105

18 april 06: bloeddruk 190/120

10 april 06: bloeddruk 190/107

10. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik had ook een te hoge bloeddruk voor mijn zwangerschap. Hij was altijd rond de 140/90 en bij stress schoot hij ineens naar 180/100. Nu ik zwanger ben is mijn bloeddruk vrij rustig, zonder medicatie. ik zit al de hele zwangerschap op 125/75, soms een stress-uitschieter naar 130/80, en de laatste meting was hij zelfs 110/65! Tijdens je zwangerschap is de bloeddruk vaak wat rustiger heb ik gehoord. Bij mij klopt het wel.

11. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    Ik mag 10 oktober weer mijn bloeddruk op laten meten. Ik ben zeer benieuwd. Ik hoop dat hij stabiel is gebleven.

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Het stelt me allemaal wel een beetje gerust, maar ik ben iemand die dan vanalles op gaat zoeken op internet en inderdaad zie je dan de ergste gevallen.

Mijn bloeddruk was een paar maanden achter elkaar 180/110 en heb toen het medicijn Aldomet gekregen. De laatste keer dat ik het bij de huisarts heb laten meten was mijn bloeddruk 145/70 (toen was ik 4 weken zwanger). Dus dat is wel netjes. Ik werd ook door de assistente van de huisarts doorverwezen naar een vk, maar deze zei dat ik toch naar een gynaecoloog moet, dus volgende week dinsdag mijn 1e afspraak, spannend.

13. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    Heel veel suc6 bij de gyn. Ik denk dat hij je gaat wegen en je bloeddruk op gaat meten.

Deel Deze Pagina