Ik plaats dit even hier omdat ik denk dat dit deeest logische plek/doelgroep is voor deze vraag. Af en toe neem ik onze dochter van 5 maanden bij ons in bed in de tweede helft van de nacht, dan leg ik haar aan en probeer zelf nog wat te slapen (wisselend succesvol). Maar... omdat ze nog zo klein is lig ik beschermend om haar heen, dus mijn knieën opgetrokken en een arm boven haar hoofdje. Ik word vervolgens totaal verkrampt wakker en heb de hele dag pijn in nek en schouders. Wat doe ik verkeerd? Wie heeft de gouden tip? . We willen geen cosleeper oid, alleen incidenteel haar bij ons in bed nemen.
Je kunt een kussen onder tegen de voetjes aan leggen .. Dat ze naar boven kruipt is niet zo erg maar naar beneden is gevaarlijk. Ik persoonlijk leg MN dochter vaak boven in het bed met een eigen dekentje zo heeft ze toch onze geur maar ligt ze wel veilig en lig je zelf ook nog enigszins comfortabel. Liefs
Dat kussentje aan de onderkant is wel een goed idee. Ikzelf gebruik een dekentje uit het ledikant (die zijn groter dan een wiegdekentje) en daar slapen wij samen onder (mijn gewone beddengoed tot mijn knieën opgetrokken ongeveer) zodat, als hij op de een of andere manier naar beneden gloept, hij nog wel gewoon kan ademen). In het begin was ik ook de hele tijd gespannen, maar inmiddels zijn we het gewend en kan ik een stuk beter slapen en is het verkrampt zijn vrijwel verdwenen.
Bij ons deden we het zo: Papa een stukje met zijn kussen naar onder en helemaal aan de zijkant. Baby boven in met om haar heen het voedingskussen (zo kan papa niet op haar rollen in zijn slaap) Baby ligt in zijligkussen dus kan niet wegrollen. Mama ligt met haar hoofd op het puntje van het voedingskussen en kan zo heerlijk onder de deken liggen zonder dat de deken in de buurt van de baby komt. Baby heeft overigens een slaapzakje aan. heb t even uitgetekend
Bedankt voor jullie reacties (en tekeningen ). Ik bedoel eigenlijk meer het voedend in slaap vallen, doen jullie dat en hoe gaat dat dan?
Oh ja hoor.. ik val eigenlijk altijd in slaap. In het begin schoot ik dan half in paniek wakker omdat ik bang was dat ik hem had geplet.. Maar tegenwoordig.. ik heb mijn ene arm gebogen en de hand daarvan onder mijn kussen en de andere arm ligt over mijn zoontje heen of over mijn gezicht. Het nadeel van in slaap vallen is overigens voor mij wel dat ik niet weet of hij wel door blijft drinken. Gezien het feit dat hij soms meerdere keren per nacht voor een voeding komt denk ik dat hij er ook bij in slaap valt