Ik ben praktisch 5 weken geleden bevallen en vroeg me af wanneer de hechtingen opgelost zijn? Ik kan ze zelf niet zien omdat ze blijkbaar heel diep zitten dus weet niet of ik ze nog heb, maar kunnen ze na 5 weken al opgelost zijn? De dokter zag met 1 week ook nog maar 1 hechting.. Ik bloed niet meer, maar nog wel afscheiding, moet dit ook helemaal weg zijn na 6 weken? Ik had voor de zwangerschap ook altijd afscheiding..Maar als ik deze afscheiding nog heb bij de 6 weken check-up zullen ze het dan erg vinden? Wat gebeurt er als ik dus idd nog bij de 6 weken check-up vloei (afscheiding, geen bloed..)? Of wordt afscheiding niet als vloeien gezien? En de laatste vraag..Het klinkt misschien raar maar ik heb erg zin in seks omdat ik het al ongeveer 10 maanden niet gedaan heb (zo misselijk tijdens zwangerschap etc) klopt het dat je pas 6 weken NADAT je hechtingen zijn opgelost weer seks mag hebben? Omdat seks de wond tot dan kan beschadigen en openen? Het voelt plots heel strak daar en vraag me af of dat komt omdat ie terug gaat of omdat het verkeerd geheeld is..Het ziet er normaal uit, dat wel.
Volgens mij zijn je hechtingen na 6 weken echt wel weg! Afscheiding is wat anders dan vloeien. Ze 'willen dat je stopt met vloeien omdat er misschien een restje/ontsteking in je bm kan zitten wanneer dit niet stopt. Afscheiding is dan wat anders. En seksen... Heel voorzichtig beginnen lijkt mij, veel glijmiddel, ontspannen, en als het zeer doet direct stoppen- en een paar dagen later nog eens proberen denk ik...
Hier waren de eerste hechtingen er in de kraamweek uit maar één is ook wekenlang blijven zitten. Ik kon m zelf nét zien met de spiegel, duurde wel 8 weken denk ik. Gemeenschap is 6 weken na de bevalling (als je niet meer vloeit) maar als je denkt dat je een hechting hebt lijkt het me niet echt handig Anders de VK laten kijken?
Seks mag zodra jij je er goed bij voelt én jij een week niet meer vloeit. Dat is mij verteld. Ik had bij mijn vorige zwangerschap dat ik maar bleef vloeien, dus ik moest lang wachten!!! Als je na zes weken nog vloeit gaan ze kijken waar het vandaan komt. Maar dat geld niet voor jou, want bij jou is het blijkbaar al klaar(lekker!) Dus ik zou bijna zeggen: steek de kaarsen vanavond aan en ga er voor! Doe rustig aan en als het pijnlijk is, gewoon stoppen en een andere keer weer proberen. Schrik ook niet als je wel wat bloed heb, zie het net als de aller eerste keer dat je seks heb gehad, dan kun je ook wat bloeden. Afscheiding hoort waarschijnlijk gewoon bij jou. Omdat je het voor je zwangerschap ook al had. Zou ik me geen zorgen over maken. Wat betreft de hechtingen. Hier kan ik ze ook niet zien want ze zitten van binnen. Wel heb ik ze een keertje bij het afvegen gezien, maar dat hoeft niet. Ze kunnen gewoon verdwijnen, dus je hebt best kans dat ze al weg zijn. Als je er geen last van heb, ook geen zorgen om maken.