Pijn na tandartsbezoek

Discussie in 'De lounge' gestart door Willemijntje19, 31 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Afgelopen maandagmiddag heb ik een nieuwe vulling gekregen in een kies. De tandarts zette er een soort klem omheen wat hij dan aandraaide. Voelde letterlijk alsof het in mijn tandvlees sneed, het deed best wel pijn, dat herkende ik niet van andere keren. Hij gaf wel aan dat de kies wat napijn kon geven, maar daar heb ik juist totaal geen last van, alleen mijn tandvlees eromheen is enorm pijnlijk. Ik kan met mijn tandenborstel niet eens in de buurt komen qua pijn en ook mijn klieren in mijn hals zijn pijnlijk en gezwollen. Nu is het natuurlijk weekend en ik vind dit niet erg genoeg om naar een noodtandarts te gaan. Maandag bel ik wel even met mijn eigen tandarts, maar iemand voor in de tussentijd adviezen? Moet ik spoelen ergens mee, of juist niet? Schoonmoeder had het over zout, maar als ik daar aan denk doet het al zeer.

Alvast dank voor de tips!

2. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Zo'n klem is vrij normaal. Het zorgt ervoor dat de kies zijn vorm weer krijgt. Je zou kunnen spoelen met PerioAid chloorhexedine voor een paar dagen (niet langer dan 2 weken). Is erg goed voor het tandvlees. De bijwerking is alleen dat je tanden zwart kunnen kleuren. Dit is weg te polijsten door de tandarts/assistente.
    Ook een 1:1 verdunde oplossing van waterstofperoxide 3% is goed voor het tandvlees. Dopje water en dopje waterstofperoxide in een beker en zo'n 20 seconden spoelen aan de kant waar gevuld is en uitspuwen. Is echt smerig maar kan ook goed helpen.

Sterkte iig en ik hoop dat de kies rustig blijft. En bij aanhoudende klachten bellen ;)

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Na het trekken van mijn verstandskiezen had ik ook erg last van het tandvlees erom heen. Heb zelf toen gespoeld met waterstofperoxide (verdunnen met water). Dat is een beetje viezig, maar het doet niet zeer.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, hier heb ik zeker wat aan!

Deel Deze Pagina