Wist nie goe waar ik dit kon plaatsen... Ik heb dus mijn in m'n linkerborst onderaan. Dit is deze morgen opgekomen, het is net alsof het een blauwe plek is... Ik voel ook niet derickt iets. Heeft er iemand hier ook last van/last van gehad? Ik denk nu steeds dat het borstkanker kan zijn.Ik zit er dus echt mee in. Help! Liefs Edit Moderator: Verplaatst naar gezondheid.
Uhm...aangezien je ook al 94 dagen overtijd bent misschien ff naar de huisarts gaan? Als ik ongesteld moet worden heb ik ook allemaal knobbels en bobbels in mijn borsten, volgens mijn ha komt dat gewoon door de hormonen en na een paar dagen is het ook altijd weg. Beetje moeilijk om vanachter een pc te beoordelen of je borstkanker hebt Gewoon ff aankijken en als het met een dag of 2 niet weg is naar de huisarts gaan.
Hey! Ik heb een jaar of 3 geleden ook plots ontdekt dat ik een knobbel heb in m'n linkerborst. Deed pijn en je voelt het best wel goed zitten. Ben toen direct naar de HA geweest en die heeft me doorverwezen voor een echo en mammografie. Ik was echt doodsbang en superzenuwachtig. Lag door halfnaakt op een koude tafel in een kaal hokje toen die dokter binnenkwam om een echo van m'n borst te maken. Hij vroeg wat er aan de hand was en toen ik zei dat ik een pijnlijke knobbel had, zei hij: pfff..en hoe oud ben je? (ik: 20) hij: ja seg, dan krijgt ge nog gene borstkanker zenne! Ik wist niet meer wat te zeggen en hij heeft zelfs geen mammografie willen nemen! Uiteindelijk bleek het gelukkig gewoon om een verharding te gaan, heb er in de winter vaak last van en heb van m'n HA een zalf gekregen om eraan te doen als het pijn doet. Laat het ook jaarlijks controleren door m'n gynae. Dus: als je je zorgen maakt, ga dan naar je HA en laat je doorverwijzen voor minstens een echo. Ook al denkt hij dat er niets aan de hand zal zijn, als jij ermee gerustgesteld bent is het goed! Lieve groetjes, Elke
Onthoud 1 ding: Kanker is leeftijdloos! Laat je niets anders aanpraten.. Elke, zolang jij erop staat dat het onderzoek uitgevoerd wordt zoals geplanned staat kunnen ze je eigenlijk niet weigeren. Klinkt als hetzlfde vooroordeel ten opzichte van een hartaanval of longembolie.. Daarvan willen sommigen het ook niet geloven dat dat ook op 20jarige leeftijd voor kan komen.. Je kunt zelf even een borstonderzoekje uitvoeren, het is een simpel onderzoek wat je ook even onder de douche kunt uitvoeren. Voel je dan een verharding of iets wat je niet vertrouwd, zou ik ook zsm naar de huisarts gaan. Een aantal linkjes: http://www.borstkanker.nl/index.php?p=295 op deze site is ook een link naar een lotgenotensite te vinden dat voor jonge vrouwen is met borstkanker, mocht je graag willen weten hoe hen de vooroordelen hebben aangepakt etc. http://www.amphia.nl/borstkanker/zelfonderzoek/ Hier het zelfonderzoek. tot zover mijn preventiepraatje
Wat is dat nou voor onzin... met 20 krijg je geen borstkanker...tsk. Die zouden ze zelf naar huis moeten sturen! Je moest eens weten hoeveel jonge vrouwen borstkanker hebben (gehad). Kanker discrimineert niet...ook niet kwa leeftijd!
Na dat onderzoek was ik boos op mezelf omdat ik niet meer voor mezelf opgekomen was maar als je zo in je blote borsten ergens ligt en zo bang bent, voel je je precies wat zwakker... Als ik nog eens zoiets zou meemaken, zou ik echt wel wat meer op m'n strepen staan! Ben inmiddels ook afgestudeerd als verpleegkundige en weet ook maar al te goed dat op kanker geen leeftijd staat! We zijn ondertussen 3 jaar verder en het knobbeltje zit er nog maar maak me er ondertussen geen zorgen meer over zenne. Wat dat zelfonderzoek betreft, mijn vriend doet dat regelmatig met alle plezier! Maar als ik een uitstrijkje laat nemen jaarlijks, doet de gynae het ook. Lieve groetjes, Elke
Sorry, maar wat heb je in je linkerborst? Iedereen heeft er hier over een knobbel, maar ik kan dat hier niet uitlezen hoor. Kun je het misschien duidelijker opschrijven? En inderdaad, bij twijfel altijd huisarts raadplegen. Ik denk niet dat iemand hier op het forum je precies kan vertellen wat je hebt.
hallo, ik voel dus iets in m'n borst. Een knobbeltje ofzo... Ik zal morgen eens bellen naar de dokter voor een afspraak. Dank je wel voor jullie berichtjes