Hallo, De laatste tijd heb ik erg wienig weerstand, ben snel verkouden en niet lekker. Nu hoorde ik van een kennis dat drankjes zoals actimel, waar goede bacterien in zitten, wel eens kunnen helpen om je weerstand te verhogen. Maar mag je deze drankjes wel gedurende de zwangerschap?
Ja hoor niets mis mee en als je daarnaast nou ook nog fruit eet en een mama vitamine slikt, komt het vast wel goed met je weerstand (het is trouwens normaal dat die een klap krijgt tijdens je zwangerschap). Veel drinkplezier!
Ik heb weer gehoord dat die drankjes eigenlijk niet zo gezond zijn. In je darmen zitten 1234567864548 soorten bacterien, en die drankjes bevatten er vaak maar 1 of enkele. Door deze toe te voegen schijn je de balans in je darmen te kunnen verstoren, of ze hebben geen effect. Gevolg kan zijn minder goed werkend darmstelsel (en dat gaat in de zwangerschap al soms zo lekker ). Beter zou zijn multivitamine voor zwangeren nemen en daarnaast lekker veel fruit en groenten.
Ze kunnen geen kwaad, maar ik heb ook inderdaad een documentaire over gezien dat ze eigenlijk erg weinig toevoegen. Het schijnt dus een klinkklare onzin te zijn dat ze zo gezond zijn etc. Dus je weerstand wordt er niet beter van of zo. Je kunt inderdaad beter multivitamine voor de zwangeren slikken en verder gezond eten.
Ik denk idd dat er wel betere probiotica's zijn dan actimel en yakult. Ik denk dat goede probiotica's wel iets kunnen toevoegen.
Zo'n drankjes bevatten idd (enkele) bacteriën maar doordat deze door het maagzuur gaan worden ze vernietigd voor ze in de darm komen en dus voordat ze hun werk zelfs maar zouden kunnen doen. Ik zuig dit niet uit m'n duim, ik ben verpleegkundige en het staat in een voedings- en dieetboek dat ik nog heb van school. Extra supplementen specifiek voor zwangeren zouden je misschien wat kunnen helpen net zoals een gezonde voeding (voedingsdriehoek)met wat extra vitamine C (bv. sinaasappelen, kiwi, aardbeien, pompelmoes, ....). Je zou hierover meer informatie moeten kunnen vragen aan je verloskundige. Lieve groetjes!