borstvoeding en zwanger van 2e

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by oleander1986, Mar 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn vraag is of ik gewoon door kan gaan met het voeden van mijn zoontje. Hij is nu 10 maanden en krijgt eigenlijk nogsteeds bv op verzoek, wat neerkomt op gemiddeld 4/5 keer per dag.
    Ik ben sinds kort weer zwanger (weet niet precies hoelang maar moet in week 5 of 6 zitten) en wou eigenlijk heel graag mijn zoontje tot anderhalf jaar bv geven.
    Kan dit kwaad voor hem, mij, of mijn ongeboren kindje? Ik las nmnlk ergens dat tijdens het bv geven het hormoon oxitine vrijkomt, wat weeen-stimulerend is en ben dus een beetje bang dat dit een nadelig effect op de zwangerschap kan hebben.
    Graag jullie advies en alvast bedankt!

Oleander

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi Oleander,

Tijdens de zwangerschap kun je je baby gewoon doorvoeden. Ik begrijp je gevoel dat oxytocine weeen zou kunnen opwekken. De hoeveelheid die nodig is bij een toeschietreflex zal dit niet veroorzaken. Oxytocine is een hormoon dat ook vrijkomt bij aanraking en bijvoorbeeld sex, maar ook daarvan krijg je in principe geen weeen. Jouw lijf is ook gewend aan deze oxythocine-piekjes.

Het is wel mogelijk dat de zwangerschap de smaak van je melk beinvloed, maar daar heeft jouw kindje blijkbaar weinig last van.

Fijn doorvoeden dus.

Linda

Share This Page