Pijn in borsten neemt af

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Orwen, Apr 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Orwen

Orwen Actief lid

Feb 23, 2009
    397
    1
    0
    Beste verloskundige,

Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben, ongeveer 5 weken nu. Ik ben hier heel blij mee, maar sinds een paar uur maak ik me wat zorgen. Ik heb altijd voor ik ongesteld moet worden hele pijnlijke borsten. Zo-ook afgelopen cyclus. Maar zo sinds een kleine week neemt die pijn af. Wel zijn sinds een paar dagen mijn borsten gegroeid. Ik merk duidelijk dat ze voller, zachter en steviger zijn. Kan het hiermee temaken hebben dat de pijn minder is geworden?
    Ik belde vandaag naar de verloskundige om een 1e afspraak te maken en vertelde de assistente dat ik me hier zorgen om maakte. Zij zei dat het inderdaad kan betekenen dat het niet goed zit en vroeg of het niet gewoon was dat ik wende aan de pijn.
    Helaas geloof ik echt niet dat ik eraan gewend ben, maar dat het gewoon echt minder is.
    Verder ben ik wel sinds twee, drie dagen af en aan misselijk en heb ik al weken een zeurend gevoel in mijn onderbuik.

Ik vind het heel jammer dat ik me nu zo'n zorgen maak en nauwelijks meer kan genieten van het feit dat ik zwanger ben.
    Wil je me alsjeblieft vertellen of mijn zorgen terecht zijn en zo ja: hoe groot de kans ongeveer is dat er gewoon niets aan de hand is?

Alvast veel dank!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

de kans dat er niets aan de hand is is veel groter dan dat het mis is!
    Je borsten doen inderdaad vaak pijn doordat er meer melkklieren worden ontwikkeld. Je borsten groeien, maar gaan niet oneindig door dus daarom doet het nu minder zeer.
    Vertrouw op je lichaam!

Imke

3. Orwen

Orwen Actief lid

Feb 23, 2009
    397
    1
    0
    Hoi Imke,

Ontzettend bedankt voor je snelle bericht! Dit stelt me wel wat gerust. Ik ga proberen me er geen zorgen meer om te maken. Nogmaals bedankt!

liefs, Orwen

Share This Page