ik ben heel benieuwd of iemand dit herkent en/of weet wat het is? Ik heb nu een paar dagen last van pijn in mijn bovenbenen. Met name links het ergste. Het voelt een beetje als spierpijn, alsof ik gisteren een marathon heb gelopen. Het lijkt steeds erger te worden en heb inmiddels moeite met staan en als ik verder dan 20 meter moet lopen. Ook s nachts kan ik er op een gegeven moment niet lekker meer door liggen (terwijl ik al lig op een door fysio geïnstrueerde 'correcte' wijze). Ik ben reeds onder behandeling bij fysio vanwege lage rugklachten en bekken-klachten. Dus zal het sowieso ook met hen bespreken. Daar heb ik laatste dagen trouwens minder last van omdat ik het zo rustig aan doe en veel rust neem. Maar vraag me gewoon heel erg af wat dit is. Is het gerelateerd aan het bekken? Zijn het spataderen (ik zie die alleen niet, alleen paar gekke kleine blauwe plekjes). Is het een soort van ichsias? Of misschien iets totaal anders waar ik mee naar de huisarts moet? Beetje vaag dus, maar hoop dat iemand het herkent. Ps. Ben nu bijna 31 weken zwanger.
Ik heb geen idee wat het precies is, maar herken het wel! Bij mij vooral als ik ook na een drukke dag wat meer bekkenpijn heb. Misschien een soort uitstraling van de pijn ofzo?
Misschien ligt de baby op een zenuw. Ik heb er zelf ook last van. Voornamelijk heb ik er 's ochtends het meeste last van. En met uit de auto stappen, traplopen of opstaan uit een lage houding. Soms echte steken..........niet fijn.....
Kan toch door de bekken komen? Wat ik lees over bekkenpijn is dat het kan uitstralen naar je bovenbeen
Ha dames, dank voor jullie reacties. goed om nog even te laten weten dat het een Trombosebeen bleek te zijn. Het uitte zich bij mij dus als eerste met een spierpijn achtig gevoel. Uiteindelijk werd 1 been helemaal rood, dik en pijnlijk. Kon er bijna niet meer op lopen. Heb bijna een week in het ziekenhuis gelegen. Werd met mijn klachten gelukkig erg serieus genomen, maar diagnose was nog lastig te stellen omdat de trombose niet direct te vinden was. Bij een 2e echo gelukkig wel. Schijnt bij zwangeren vaak zo te zijn dat een (hoge) been trombose lastig vast te stellen is. Nu de hele works met prikken, medische indicatie bevalling, gezwachteld been en straks 2 jaar steunkousen. Was een heftig weekje dus. Best gevaarlijk en ben blij dat het zo serieus genomen is door vk, huisarts en daarna gyn. Maar niet aan denken wat had kunnen gebeuren. Overigens helemaal eens dat zoals ik de klachten omschrijf het zeker ook op Bekkenpijn lijkt. Maar mijn gevoel zei toen al dat het iets anders was, niet denkende zoiets ernstigs. Zo zie je maar dat je het vaak ook wel voelt/weet als er iets geks aan de hand is.
Wat heftig!! Heel goed dat je het in de gaten hebt gehouden en serieus genomen bent. Heel veel succes en sterkte!
Jeetje wat heftig. Gelukkig heb je je goed laten onderzoeken! Sterkte verder en hopelijk gaat de steunkous helpen!