Hi lieve meiden, Ik moet toch even mijn verhaal kwijt..... Ik lees links en rechts dat iedereen gemiddels zo'n 10 a 15 kg is aangekomen (sommigen veel minder zelfs....) en ik val hier totaal niet onder. Voor mijn zwangerschap was ik al wat kg aangekomen (van 70 kg naar 75 kg bij lengte 1,74) maar op 20 wkn woog ik 87 kg! Na deze keer heb ik niet meer op de weegschaap gestaan maar ik zie en voel dat mijn lijf nog veel zwaarder is geworden. Ik ben bang dat ik de 100 nkg misscien al genaderd heb.... Eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik wel meer eet dan normaal en soms de hele dag bijna niet beweeg. Voel mij depri en mijn lijf doet zeer (pijnlijke knieeen, benen, voeten en rug) en hierdoor kom ik slecht mijn bed uit of de deur uit. Het is niet dat ik zakken chips zit weg te werken of liters ijs, maar toch vliegen de kg eraan. Wel hou ik vocht vast. Ik voel mij zo onaantrekkelijk en log! Ik heb gelukkig een hele lieve man die mij steeds zegt dat ik mooi ben en dat hij mij nog steeds aantrekkelijk vind. Ook wil hij nog steeds graag met mij vrijen. Misschien vinden jullie mij een grote zeur en moet ik blij zijn met mijn dikke buik, maar ik voel me gewoon zo rot. Het enige waar ik dus wel trots op ben is mijn kindje in mijn buik. Ik ontwijk de mensen die mij al een tijd niet hebben gezien, omdat ik bang ben voor hun reactie. Ben ik de enige met dit probleem? Liefs, Fluwa
Helemaal niet hoor, ik had het tijdens mijn zwangerschap ook. Ik vond mijn buik nog wel heel mooi, maar de rest: verschrikkelijk. Ik ben ong even lang 1.76 en woog voor de zwangerschap net zoals hij eerst 68 en daarna 74, op het eind woog ik echter 94 kilo. voelde me net een walrus. Helaas ben ik de kilo's nog niet helemaal kwijt, maar heb het nu wel kunnen accepteren, al wil ik ook liever niet mensen tegenkomen die ik al een tijdje niet heb gezien, want ben nog steeds wel dikker dan ik normaal was. Nu zo'n 76 kilo. Om het posi te houden, ik was direct na mijn bevalling al 13 kilo kwijt en de enige reden dat ik nog niet alle kilo's weer kwijt ben is omdat ik teveel snoep. Dus met een beetje discipline straks komt het vast weer goed hoor.
mijn moeder was met de zwangerschap 29 kilo aanhgekomen, na 3 dagen na de bevalling was er al 25 van af.
Ik ben nu in totaal 26 kilo aangekomen. En ik was al niet de slankste. Maar het voelt voor mij niet zo. Ook hou ik veel vocht vast. Ik beweeg al weken heel weinig i.v.m. met pijnlijke bekken en als ik ga lopen krijg ik last van harde buiken. Dus na de bevalling ga ik weer lekker naar buiten en dan gaan de kilo's er hopelijk ook wel weer af. Ik vind je geen zeur hoor, het is jouw eigen gevoel. Dus daar kan een ander weinig aan veranderen.
je bent ruim 38 weken zwanger, geen wonder dat je minder beweegt, je lichaam werkty al elke dag enorm hard. Voel je niet lelijk, wees juist trots op jezelf. Je vind jezelf misschien nu niet zo mooi, maar weet zeker, dat mensen daar anders over denken.
Ik ben al 9 kilo aangekomen. Maar heb nog steeds zo'n ontzettende honger. Waar het bij mij heel hard mee gaat is suiker. Dus sinds een week geen suiker meer in de thee en koffie en geen koekjes meer. Dus gezond eten, maar even het snoepen weglaten. Ik geloof dat het al iets minder hard gaat nu.
Tijdens me eerste zwangerschap ben ik ook veel kilo's aangekomen. Van 65 naar 90 kilo. Na de bevalling ben ik in 3 weken van 90 kilo naar 56 kilo gegaan. Dus ben ongeveer 10 kilo extra afgevallen... Maak je niet te druk. Het komt goed. Geniet van je laatste loodjes. Straks heb je een mooie baby in je handen dat je niet eens aan je gewicht gaat denken... Liefs Jeanney
Ik woog vóór mijn zwangerschap 70, en ben ongeveer 1.72 Vorige week bij de vk weer gewogen, en woog toen 98.8! Dus ruim 28 kg bijgekomen. Morgen mogen we weer (als de kleine meid niet geboren wordt overdag morgen of vanacht ) en aangezien ik twee weken geleden 96.8 woog, denk ik dat er nu toch echt een 100 komt te staan als het niet meer is! Ik eet ook echt niet de hele dag door, en heb ook natuurlijk veel minder beweging dan eerst! Kom nu eigenlijk alleen nog maar buiten de deur op maandag, gaan dan wat drinken buiten de deur. En op zaterdag voor de boodschappen. Hou ook veel vocht vast, dus maak je niet te druk, bent niet de enige! Als je kindje er straks is, zul je veel moeten plassen (en drinken) en als het goed is ben je ook snel veel gewicht kwijt (ivm het vocht dat nu gewoon blijft zitten!) Niet te druk maken hoor, komt echt wel goed
Ik ben ook huuuge aan ´t worden, maar ik verstop me er niet om. En ja, ik weet echt wel dat die kilo´s niet allemaal baby zijn. ´t Is een beetje van de baby en een beetje (veel) van mama. Maar ik ben wel bezig een mooi kindje uit te broeden, dus die dikke benen, armen en onderkin neem ik tijdelijk maar voor lief. Kop op meid, schaam je niet voor jezelf. Nog een paar weken en dan kun je het er weer af trainen.
Hai meis, Als je denkt dat je al over de 100 zit en je krijgt er echt last van dan zou ik het daar toch even over hebben met de VK. 30 kilo aankomen is volgens mij niet erg maar je moet nog 8 weken. Misschien heb je wel zwangerschapsdiabetes? Probeer wat meer te bewegen...is ook voor je eigen bestwil zodat je straks wel fit de bevalling in gaat. Zwemmen is misschien wel fijn dan ben je ook lekker licht in het water en heb je niet zo;n last van je gewrichten enzo. Verder zou ik me niet teveel zorgen maken over het "mooi"vinden. De ene zwangere voelt zich geweldig mooi en knap en de ander vind het vreselijk. Na de bevalling heb je alle tijd om af te vallen. Meis, rustig aan...probeer aub te genieten....voor je het weet is het weer voorbij!
ik ben in totaal ook al 20 kilo aangekomen, en zit nu ook over de 100 heen! ik vind het echt vreselijk, maar ja daar is niks aan te doen, want zo veel eet ik niet eens! hou ook wel vocht vast, maar weet natuurlijk niet hoeveel dit is.... K hoop dat over een paar daagjes me beebje er is en dat ik dan weer een beetje richting mijn 'normale' gewicht ga. ik was al op dieet toen ik zwanger raakte, dus ik ga gewoon weer vrolijk verder na de borstvoeding met me dieet en sporten en dan hoop ik weer 10 kilo onder mijn 'normale' gewicht te gaan zitten. Succes Liefs Kim
hoi hoi ik heb voor mijn zwangerschap 83 gewogen en weeg nu inmiddels 100 maak me hier niet zon zorgen over hahaha bij mij kun je het dus ook niet echt zien heb alleen mega dikke buik liefs mij probeer er niet te veel mee te zitten en geniet van je zwangerschap. na die tijd kun je je altijd nog zorgen maken over afvallen enzo.
Nou, hier nog een! Ik haat die weegschaal van de Verloskundige. En eerlijk waar, ik snoep echt niet....ik wandel veel en ben ook veel buiten en werk nog steeds (ambulant, dus ook veel buten). Ik hou verschrikkelijk veel vocht vast, mijn voeten waren al in week 20 net olifantenvoeten zo dik. Mijn vingers opgezwollen etc. Ik drink bijna 2, 5 liter op een dag en dat is alleen maar water, maar toch. Ik ben 1.70 en heb altijd rond de 65 kilo gewogen.....en nu, nu weeg ik al 93 kilo gelukkig is alles wel goed, baby beweegt goed perfecte bloeddruk, bloed is goed.....maar ik maak me wel zorgen over de hoeveelheid kilo's
ik ben niet zo heel veel aangekomen maar voel me ook aardig rond hoor! ik zit nu op de 14 kilo... En het leuke is dat mensen nu gewoon tegen me zeggen dat ik een dikke kont heb of dikke benen... (als iemand zwanger is mag je dat blijkbaar ineens zeggen ) tja..... en dan voel ik me wel een beetje rot! ik weet dat het door de zwangerschap komt, maar ook ik heb grote moeite met mezelf inhouden als ik iets lekkers zie of ergens trek in heb.. en ik kom nou eenmaal snel aan. Ik probeer maar gewoon zo min mogelijk te snoepen en als ik trek krijg een stuk fruit te nemen of veel te drinken maar dit werkt ook niet altijd. We moeten maar gewoon zo zien, straks hebben we een mooie baby en dan gaan we weer aan lijnen denken als we daar zin in hebben! nu is het beebje ff belangrijker!
Ik ben tot nu toe ook ruim 16 kilo aangekomen. Maar kan me er eerlijk gezegd niet echt druk om maken. Eet normaal, sporten doe en deed ik niet. Na de zwangerschap zie ik wel weer. Volgens mijn gyn is het per persoon erg verschillend hoeveel er aangekomen wordt.
Niet zo druk maken dames, als je gezond eet en luistert naar je lichaam, ook als die zegt dat je niet zoveel bewegen moet, komt het allemaal weer goed. Er zijn vrouwen die idd die 12/15 kilo aankomen maar er zijn er nog veel meer die over de 25 kilo aankomen. Zeker als je vocht vasthoud is het straks zo weer weg. minder eten helpt niet,minder snoepen misschien wel, maar je lijf groeit nou eenmaal als je zwanger bent. we leven helaas in een maatschappij dat "men" vind dat je slank (dun) moet zijn, welke idioot heeft dat bedacht. Maatje 42 of even meer is heel gezond voor een vrouw en als ze zwanger is wordt dat soms maatje 60. Ja en.. niet druk om maken en doen wat je kan. Heb het zoveel in mijn omgeving gezien (kan er zelf nog niet over me praten maart volgend jaar ) vrouwen die 30 + aangekomen zijn en een half jaar na bevalling zelfde maat hebben of kleinere maat ! zo dat is mijn mening