Deze zwangerschap enger dan mijn eerste

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ambiebambie94, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben er sinds vorige week achter dat ik zwanger ben van onze tweede spruit. Ik moet wel zeggen dat ik deze keer een stuk spannender vind dan mijn eerste zwangerschap. Ik denk dat dit komt omdat ik nu weet wat een zwangerschap in houd en ik ben ook zo bang dat het misgaat. Ik ben nu 4 A 5 weken zwanger en hoop zo dat ik weer een hele mooie zwangerschap ga krijgen maar toch vind ik het dit keer allemaal nog spannender. Meer mama's die hier laat van hebben gehad?

2. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik herken het wel, hoor. Mijn dochter is 10, die zwangerschap was "een eitje". En de bevalling viel ook mee.

Nu zoveel jaar later mijn 2e zwangerschap. Die beleef ik veel intenser. Ook wat meer kwaaltjes..
    En nu ik aan het 3e trimester ben begonnen beginnen de zenuwen voor de bevalling ook te komen.

Gelukkig is dat op de achtergrond. Ik geniet vooral met volle teugen. Het komt zoals het komt ;)

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ja zeker! Ik heb een stuk vaker de vk gebeld voor advies en geruststelling. Ik denk ergens : je weet wat je kan verliezen. Aangezien je al een kindje hebt, weet je hoeveel liefde je er voor hebt.

Moet eerlijk zeggen... Nu de 2e er is, ben ik nog steeds onzekerder dan bij de eerste.

4. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Heel herkenbaar. Ik ben nu aan het einde van mijn tweede zwangerschap maar deze was een stuk spannender dan de eerste. Misschien omdat je er de eerste keer onbezorgder in gaat ofzo? Deze zwangerschap heb ik al zeker 6-7x de verloskundige gebeld omdat ik me zorgen maakte en toen kwamen ze langs om het hartje te luisteren of werd ik doorgestuurd voor een ctg. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dat geen één keer meegemaakt.

Ik denk dat er niks anders op zit dan je over te geven aan dat gevoel, je kunt er verder niets aan veranderen en het is weer afwachten tot die magische 12-weken grens. Hopelijk ben je dan een stuk zekerder dat het goed gaat en kun je er meer van gaan genieten. Hier was dat toch zeker zo, iedere keer weer een mijlpaal om af te strepen (12 weken, 20 weken echo, 24 weken, 30 weken, voor mij 35 weken - toen werd mijn eerste geboren).

Fijne zwangerschap en gefeliciteerd natuurlijk! :)

5. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Tuurlijk wel ik denk hele veel mama,s te be hier.

Ik ben zelf 6 weken zwanger nu we hebben een topic 1-15 feb 2017 kom bij ons gezellig meekletsen! ;)

6. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je je vooral bezig houdt met het tweeling gebeuren.
    Vind dat heel unfair van de verloskundige aangezien een tweeling zwangerschap sowieso spannender is.

Deel Deze Pagina