Hoi, Ik heb zelf van de gyn begrepen dat je je baby 10 maal per dag moet voelen. Nou, voel ik de baby vaak in de avond en ochtend en soms s midddags als ik zet, kan ook redelijk hard trappen. Nu, voel ik sinds gisteren bijna niks, ik ben er echt naar op zoek, volgens mij voelde ik de baby vanmorgen wel even, heb geprobeerd te tellen. 9 keer ofzo, zeker weet ik het niet. Moet ik me nu zorgen maken? Hoe zien jullie dat? Kan het gewoon zijn dat het een rustige dag is?
Als de baby opeens een stuk minder beweegt dan daarvoor, dus ook al is het nog wel 10 keer maar was het voorheen 30 keer zeg maar, altijd bellen! Maar dat hangt wel af van hoever je bent natuurlijk. Vanaf 27 weken moet je de baby geloof ik dagelijks voelen.
Hier toevallig minder leven sinds een kleine week. Dit aangegeven bij vk twee dagen geleden tijdens de controle, alles was verder goed toen (hartje, bloeddruk etc.) maar ze gaf wel aan dat als ik het niet vertrouwde ik gelijk moest bellen. Vanmorgen 2 uur gelegen maar weer bijna geen leven te voelen dus gebeld. Kon langs komen en voor zekerheid even naar ZH geweest voor CTG. Alles was goed gelukkig, kleintje doet het nog prima! Maar ik zou gewoon bellen als je het niet vertrouwd, liever keer teveel dan te weinig. Maar hangt ook beetje af van in welke termijn je zit, hier over twee dagen uitgerekend dus dat is ook weer anders als wanneer je net 20 weken oid bent.
Mijn uk is ene dag wat drukker dan de andere. Het valt me op dat als ik erg moe ben, kleintje zich ook vrij rustig houdt. Ben ik druk bezig, voel ik hem/haar ook niet. Als ik rustig zit of lig, dan begint ie te trappelen enzo. Ook als ik bv visite heb of op visite ben en je praat dan veel, dan voel ik 'm ook niet. Zal die wel rustig van worden ofzo. Hier ook wel redelijk vaste tijden van "gymnastiek"; eind vd middag. Vlak voor avondeten. Smorgens als ik nog even blijf liggen voor ik uit bed ga. Savonds als ik tv zit te kijken(dan is het vaak 't heftigst, hihi). Ook als ik savonds lekker rustig in bed lig voel ik gerommel. Later op de ochtend voel ik vaak ook beweging, maar dan niet enorm enthousiast.
ik kreeg als tip mee als ik twijfelde: ga een uur rustig op je zij liggen zonder gestoord te worden door telefoon, kids etc. dan zou je iig weer iets moeten voelen. het ziekenhuis vertelde me dat kindjes niet langer als 1 uur slapen dus in die tijd zou je wel weer iets moeten voelen. En als je het echt niet vertrouwd gewoon bellen met je gyn/vk ze zien je liever 1x teveel dan dat je niet belt en er is wel iets. maar dit geld natuurlijk niet als je nog niet zo ver bent. je moet idd vanaf ca 27 elke dag wat voelen. ik ben met net 27 weken naar het zh geweest ivm met minder leven voelen, kleine was altijd enorm druk en ineens niet meer, heel ander patroon. daar zeiden ze dat ik net op de grens zat want voor 27 weken heeft een ctg niet zoveel zin omdat het kindje niet echt op 1 plek ligt.
Hoi Ik ben 26 weken, ik heb gebeld en moest ook gelijk komen, CREG en echo gehad alles goed, geen idee waarom het nu rustiger is. Ik word er zelf wel onzeker van, ik lag daar ook aan de ctg en toen kwam er duidelijk getrappel. Raar hoor voel me wel een aansteller om te bellen. Is het niet gewoon normaal dat ze soms heel rustig zijn? Verder was alles goed.
Mijn verloskundige zei dat je de baby voor 28 weken dagelijks mág voelen en vanaf 28 weken dagelijks móét voelen. En inderdaad: voel je minder leven of twijfel je; je kunt er altijd even een telefoontje aan wagen. Kleine moeite, toch?
Vind t ook heellastig, want hier ene dag rustig, andere dag drukker. Meestal wel in avond actief. En je kunt ook zelf even liggen en porren, helpt bij mij meestal wel.....bellen zeker als niet goed voelt....
Gewoon altijd het zekere voor het onzekere nemen. In het ziekenhuis zitten ze er echt niet mee dat je voor een CTG komt hoor. Ik heb in de afgelopen 10 weken ook 2x CTG gehad, niet zo zeer omdat ik de baby helemaal niet voelde maar wel omdat het echt rustiger was als anders. Gyn gaf het beide keren zelf aan, totaal 4 dagen CTG gehad dus. Ook hier werd de baby heel actief tijdens de CTG zelf. Ach, ik was er zeker door gerustgesteld en de gyn zei dat ze dit heel vaak zien. Beter 100x voor niets als 1x te weinig!