Pijnlijk/gespannen gevoel bovenbuik, herkent iemand dit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by SportySteenbok, Nov 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik wil toch eens even vragen of dit iets is om de vk voor te bellen.
    Zaterdag had ik een drukke middag (Sinterklaasinkopen ;)) en daarna had ik een pijnlijk/gespannen gevoel boven in mijn buik en ook enigszins aan de zijkant. Zaterdagavond bij rustig op de bank zitten, ging het wel weer weg.

Gisteren kwam hetzelfde gevoel weer opzetten in de loop van de dag en vanochtend ben ik ermee opgestaan en ondanks dat ik het vandaag niet erg druk heb, gaat het niet over.

Met vlagen is het een pijnlijk gevoel bovenin m'n buik, de zijkanten voelen gespannen ook een beetje richting m'n rug. Ik voel me ook wat benauwd. En vanochtend moest ik niezen, dus ik ademde automatisch snel in, dit gaf zo'n stekende pijn bovenin m'n buik, dat de nies spontaan weg was.

Ik herken dit gevoel niet van de vorige zwangerschap en kan het niet zo plaatsen. Heeft de baby een groeispurt en komt alles in het gedrang? Heeft dit te maken met maagzuur? Of toch eerder met stress (waar ik wel wat last van heb)?

Herkennen jullie dit? Is dit iets om de vk voor te bellen? Donderdag heb ik weer een reguliere controle.
    Oh ja, morgen 28 weken zwanger :)

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Bij twijfel altijd bellen meis beter een keer te vaak even alles checken dan te weinig. Ze zitten er niets voor niets.

T klinkt mij een beetje als harde buiken, na t shoppen van je sinterklaaskado's kan dit idd mogelijk zijn. Zeker als je ook aangeeft dat t afzakte toen je rustiger aan deed.

Ik denk dat je lichaam hoerbij aan geeft dat jij het wat rustiger aan moet doen ;)

3. woef78

woef78 Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,170
    0
    0
    Bij beide zwangerschappen gehad is een vervelend gevoel.
    Heeft te maken met het oprekken denk ik.
    Bij mij was het ook vooral als ik me druk maakte.

4. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik heb die pijn die je beschrijft als ons meisje met dr koppie onder of tegen m'n ribben ligt. Kan dat zo zijn?
    Benauwdheid heb ik ook flink last van sinds 27 wk.

Als je het niet vertrouwt zou ik morgen toch even met je vk overleggen. Daar zijn ze voor ;)

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dank voor jullie reacties.

Ik heb de vk toch maar niet gebeld, ik twijfel daar altijd over.

Gisteren op controle geweest. Vk hoort gelukkig geen opmerkelijke klachten. Wel een kindje wat waarschijnlijk hoog ligt/lag die dagen misschien in combinatie met een groeispurt wat een flinke druk gaf op mijn maag en longen. Een heel vervelend gevoel, zei de vk, maar zolang het daarbij blijft is het goed. Het moet niet gaan belemmeren met eten of echt met ademhalen bijvoorbeeld.
    Ik heb eigenlijk niet gevraagd wat ze dan kunnen doen, maar ik ben in ieder geval gerust gesteld.

Bedankt voor het meedenken!

Share This Page