Klussen / Zwaar werk..

Discussion in 'Gezondheid' started by sill, Nov 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hallo,

Afgelopen Donderdag heeft mijn vriend de sleutel van zijn appartement gekregen, dit is een nieuwbouw woning en alles moet nog gedaan worden. Nu zijn we een tegelvloer aan het leggen en de muren met glasvlies aan het bedekken.
    Zaterdag en zondag heb ik veel getild e.d.

Ik ben momenteel bijna 24 weken zwanger en ik vroeg me af of zwaar fysiek werk schadelijk is voor mijn kindje of dat het meer lastig is voor mijzelf?

Liefs,
    Sill

2. Sijke

Sijke Bekend lid

ik zou het niet gaan overdrijven, maar op zich kun je gewoon alles doen wat je normaal doet. En je lichaam zal het ook aangeven als je echt teveel doet!

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Je kan in principe gewoon klussen, alleen niet te zwaar tillen of veel rekken/boven je macht werken. Als je veel harde buiken krijgt weet je dat je het wat rustiger aan moet doen.

Heb zelf gewoon de babykamer gewit en geholpen met de meubels in elkaar zetten en tillen en heb nergens last van gehad.

Gewoon goed naar je lichaam luisteren!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

qua tegels tillen zou ik rustig aan doen.. je buikspieren werken niet optmaal meer. dus je tilt dan vanuit je rug.. dus dat gewoon even aan iemand anders over laten en verder lusteren naar je lichaam.

Veel rekken is ook niet goed, beter 1 treetje hoger op de trap om bij de bovenkant van het plafond te komen..

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Zoals de anderen ook zeggen: luister naar je lichaam.

Toen ik 11 weken zwanger was heb ik samen met mijn vriend een container van 10 kub gevuld (mét een berg erop) met tuinafval. Tussendoor een half uurtje op de bank gelegen omdat ik erg moe was.
    Als ik nu wat te veel doe gaat mijn buik 'trekken'/ wordt hij zwaar of ik word gewoon heel moe en dan stop ik.

Ga in ieder geval niet door als je je niet meer zo goed voelt.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zeg ook: luister naar je lichaam.

De ene kan met 20 weken amper tillen. En ik stond met 35 weken nog op een trapje een gipsplaat tegen het plafond te duwen (manlief ging wel snel vastschroeven). Het is dus maar net hoe je je voelt.

En niet nog even wat extra's doen. Als je buik protesteert, ook gewoon stoppen..

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    En een beetje uitkijken met chemische dampen van verf enz.....

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Goed luisteren naar je lichaam! Met 12 weken heb ik de kamers boven nog behangen en alles, met 22 weken kon ik bijna niet lopen van de bekkenklachten, nu met 39 weken en 5 dagen help ik mn man weer met klussen in huis en tuin ( Wel op heel laag niveau hoor, maar toch ) maar goed luisteren naar je lijf, wat extra rustmomenten inlassen en ik zou bv het sjouwen met tegels /zakken lijm aan iemand anders overlaten....

Share This Page