hoe groot is de kans dat inleiden lukt?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door melissa73, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Ik sta deze zwangerschap onder begeleiding van een gynaecoloog aangezien in mijn vorige zwangerschap mijn placenta te laag lag en door bloeding mijn vruchtzak is gescheurd en na een paar weken onze dochter na 25 weken ter wereld kwam en daarna is overleden.

Mijn uitrekendatum is net een week na de geboorte en het overlijden van mijn dochter. Mede daarom en omdat deze zwangerschap mentaal voor mij zeer zwaar was is besloten om mij begin tweede week September ( week 38)in te leiden.
    Nu hoorde ik van de gyn dat dat niet altijd succesvol is. Alles hangt samen met het feit of de baarmoedermond rijp genoeg is e.d.
    Dat het eventueel dan zo is dat ze het een paar dagen later nog eens proberen.
    Ik stond daarna weer snel buiten en natuurlijk komen er bij mij dan weer allerlei vragen.
    Heb ik het goed begrepen dat inleiden niet altijd lukt?
    Ik heb al twee oudere dochters en beiden zijn overtijd geboren, ondanks strippen enz...
    Hoe groot is de kans dat inleiden niet lukt?
    Als die kans erg aanwezig is wil ik misschien dan maar de natuurlijk zijn werk laten doen...Ik zie het absoluut niet zitten om elke keer terug te gaan naar het ziekenhuis om pogingen te ondernemen.

liefs, Melissa73

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Melissa,

hoe vaker je bevallen bent hoe groter de kans dat inleiden gaat lukken, de baarmoedermond is dan al vaker open geweest en dat helpt.
    Ik kan geen percentages geven, maar als ze al bij 38 weken beginnen heb je wel kans dat het op een gegeven moment lukt. Niemand kan je vantevoren garantie geven, het is echt afwachten. Probeer het van je af te zetten, ook al is dat lastig, je kunt er zelf toch helemaal iets aan doen.

Mirjam

Deel Deze Pagina