weet het niej meer..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fabienne1988, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabienne1988

4 jun 2007
    10
    0
    0
    werk in kinderdagverblijf
    Den Haag
    Hallo..,

Ik voel me misselijk en duizelig ruik alles veel sterker en voel me totaal niet lekker en weet niet goed wat ik nu moet doen..

Vooraf...

Ik heb sinds kort een vriend..mijn ouders wisten van nix heb ze afgelopen weekend vertelt dat ik een vriend heb. Leuk vonden ze het niej en zijn geschokken omdat ik het niej eerder en eerlijk vertelt heb.
    Ik heb ook sex met mijn vriendjuh gehad maar soms was eht veilig maar meestal was het zonder condoom.

En aangezien ik me niej lekker voel en zo beroerd voel wil ilk weten of ik zwanger ben...

- Kan je van voorvocht zwanger raken? zo ja hoeveel kans is daar op..?
    - en wat zijn de werkelijke symptonen van zwanger zijn... of zijn dit symptonen van stress..?

Veel liefs Fabienne

2. tayka

tayka Lid

31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    hoi fabienne.

er is mij altijd verteld dat in voorvocht ook zaadcellen kunnen zitten. het fabeltje: voor het zingen de kerk uit, gaat meestal wel goed maar soms niet. het enige echte wat veilig is is toch comdoom. en zelf hier zitten risico's bij.
    hoeveel % de kans is weet ik niet. maar als ik het hoor hoe jij je voeld zou het wel o kunnen zijn dat je zwanger bent.
    enige wat zekerheid geeft (ook niet 100%) is een test. alleen dan zijn er nog een paar factoren die mee kunne spelen dat de test zegt dat je niet zwanger bent. je zit namelijk met een hcg hormoon. als deze nog niet te vinden is in je bloed (doordat je net zwanger bent of weining hormoon aanmaakt) zal hij kunne zeggen dat je niet zwanger bent. wat je dan nog zou kunnen doen is de test een paardagen/weekje later weer proberen.

veel succes hoopelijk heb je er wat aan.

groetjes gerda

3. Fabienne1988

4 jun 2007
    10
    0
    0
    Den Haag
    Toch...:s okw...zal morgen zo'n testje doen...,,

Heb trouwens nog een vraag sommige zeggen dat als je ongesteld ben geworden dat je dan niej zwanger meer kan zijn of niej bent...maar andere weer wel....wat is het nouw...

Denk dat ik mij op dot moment beetjuh druk er over maak....:( maar goed...

Dankje wel voor je antwoord Tayka..:)

Veel liefs Faatjuh

4. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Zoals je misschien van anderen heb kunnen lezen kun je gewoon ongesteld zijn en zwanger. Sommige mensen weten pas dat ze moeder worden als ze gaan bevallen en dan zijn ze gewoon iedere keer ongesteld geworden. Zolang je geen voorbehoedsmiddel gebruikt is de kans heel erg groot dat je zwanger bent/raakt. Ook de pil is maar 99% veilig dus dat wil ook niet altijd zeggen dat je niet zwanger kunt raken, maar de kans is wel kleiner.

Hopelijk heb je wat aan dit berichtje.

Groetjes Pui-San

5. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Je zult toch een test moeten doen om het zeker te weten. Zo zit je ook alleen maar in de stress en je schiet er echt niks mee op.
    Symptomen verschillen van vrouw tot vrouw.

6. Fabienne1988

4 jun 2007
    10
    0
    0
    Den Haag

Ik gebruik de pil ook niej :oops:

OKe ga vandaag o'n testje doen....

Maar is het dan wel normaal dat je so snel missleijk enzo word....:S

Zit vol vragen sorry.. :oops: Maar wil zo graag zkerheid...
    Mijn ouders weten ook niej dat ik me zo voel op dit moment gaat het gewn ff niej tussen mij en me ouders.. Logeer nu ook paar dagen bij een vriendin..en op me werk hebbe me ze een paar dagen vrij gegeven... omdat ik aan het instorten was....

[-o< Hoop maar dat alles goed mag komen en goed mag gaan...[-o<

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    Belgiƫ
    Van voorvocht kun je even zwanger raken als van zijn zaadlozing! Je loopt dus inderdaad veel risico door zonder voorbehoedsmiddelen te vrijen!

Wanneer zou je opnieuw ongesteld moeten worden, en wanneer had je onveilige seks? Het kan zijn dat het nu nog te vroeg is voor een testje.

In ieder geval vanaf nu maar aan de pil en een condoom gebruiken, je loopt anders wel Ʃrg veel risico!

Succes!
    Sandra

8. Fabienne1988

4 jun 2007
    10
    0
    0
    Den Haag

Laatste x sex was zaterdag ... maar daar voor hadde we ook al paar x sex gehad niej veilig eigenlijk alleen in begin deden we het veilig daarna niej meer.. en ongesteld bn ik nu.. al 3 dagen maar is niej zoals ik altijd ben...this bijna nix...!

Moet ik dan wel of geen testjuh doen....? :rolleyes:

9. Fabienne1988

4 jun 2007
    10
    0
    0
    Den Haag

Laatste x sex was zaterdag ... maar daar voor hadde we ook al paar x sex gehad niej veilig eigenlijk alleen in begin deden we het veilig daarna niej meer.. en ongesteld bn ik nu.. al 3 dagen maar is niej zoals ik altijd ben...this bijna nix...!

Moet ik dan wel of geen testjuh doen....? :rolleyes:

10. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    Belgiƫ
    Ja, misschien toch maar een testje doen dan! Je kan ook door andere redenen (als stress) lichter ongesteld worden, maar als je een testje doet weet je het zeker!

Je hebt wel een ongelofelijk groot risico genomen, dus als jij en je vriend binnen 9 maand geen kindje willen verschonen, dan zou ik vanaf nu toch altijd minstens een condoom gebruiken!

Ik zou snel even een testje halen in de apotheek of in kruidvat/etos/...

Veel succes!

Sandra

11. Fabienne1988

4 jun 2007
    10
    0
    0
    Den Haag

oke ... risco was het dan idd.., Maar als je stress hbt heb je ook de symptonen van misselijk en duizelig enzo ..dus hoe weet ik nouw wat het is...? Of stress of zwanger en aangezien er wordt vertelt dt die testen ook niej altijd betrouwbaar zijn... :rolleyes:

maar goed ga vandaag testje halen en laat jullie het weten wt de uitslag is... :)

12. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    Belgiƫ
    Inderdaad, het is verwarrend want de symptomen kunnen zowel van zwangerschap als van stress zijn, maar ik denk dat die symptomen bij jou toch nog van stress zijn en dat eventuele zwangerschapssymtomen nog wat later zouden komen.

Je kan alleen op een testje afgaan, en die zijn toch wel betrouwbaar hoor! Het kan natuurlijk gebeuren dat een testje te vroeg is waardoor het nog niet positief kan zijn, maar ik denk dat als je zwanger zou zijn, het testje wel al positief zou moeten zijn!

Dus gewoon testen! ;)

Succes!

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ben jij echt 19?

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Als ik jouw berichten lees, dan heb je wel heeeeel veel risico genomen.
    Niet alleen op zwangerschap, maar ook op allerlei geslachtsziektes. Ik zou toch in het vervolg wat beter op jezelf passen.

Maar even offtopic.... Je bent nu 19 jaar. Je weet toch wel dat 'niej', 'testjuh' en 'nouw' geen Nederlandse woorden zijn?! Flauw misschien, maar als ik zo'n bericht lees dan krijg ik altijd de kriebels.

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

hahaha, misschien is het wel Patriess91 ..... :)

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Zou me niets verbazen! :)

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Mij ook niet ;) !

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik mag aannemen dat als je 19 bent wel weet wat de risico's zijn van onveilig vrijen. Twijfel je echt doe dan een test of ga naar de huisarts.

19. Sanny

Sanny Niet meer actief

Tis heel simpel doe een test, is die negatief, gebruik dan voortaan een condoom of ga tenminste aan de pil en wil je t echt veilig doen, gebruik alletwee. Je hebt net een nieuw vriendje zeg je, weet jij veel waar die hem allemaal ingehangen heeft. Neem verantwoordelijkheid over je eigen lijf en bescherm jezelf tegen zwangerschap en SOA's.

En ben t met appeltje eens, laat aub die msn-taal achterwege.

Deel Deze Pagina