mag ik zwanger worden met afwijkende cellen in uitstrijkje?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by babylove 85, Jan 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,632
    0
    36
    hallo,

ik heb een half jaar geleden men eerst uitstrijkje met afwijkende cellen gehad, ik moest 6 maanden later weer terug op controle om te kijken of het weg was. vorige maand dus terug geweest en het was nog steeds licht afwijkend , moet dus binnen 6 maanden weer terug
    nu hebben we beslist om zwanger te worden, maar nu hoor ik gisteren vertellen van een meisje dat dat niet mag met afwijkende cellen ?? klopt dat?

wij waren zo enthousiast dat we nu eindelijk eraan kunnen beginnen . hopelijk kan dit geen kwaad .

alvast bedankt voor een antwoord .

grtjs

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik weet niet precies wat de afwijking betreft.
    Ik zou het voor de zekerheid even navragen bij je behandelend gynaecoloog. Start in elk geval met foliumzuur als je zwanger wilt worden!

Mirjam

3. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,632
    0
    36
    ja dat weet ik dus ook niet precies , ze vertelde gewoon dat er licht afwijkende cellen te zien waren maar zeker niets om ongerust over te zijn , en meestal verdwijnen die ook weer vanzelf. bij het tweede uitstrijkje was het dus gewoon hetzelfde gebleven , weer licht afwijkend.
    misschien toch best maar eens even naar de Gyn bellen dan voor verdere inlichting.
    bedankt voor de tip van het foliumzuur, ben ik al aan het nemen ;) . zijn er nog andere dingen die ik best kan innemen?

bedankt voor het antwoord xx grtjs

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dan verwacht ik dat je gewoon zwanger kunt worden, maar vraag het even na.
    Naast foliumzuur heb je in principe niets nodig, als je gewoon gezond en afwisselend eet. Kom je niet aan voldoende groente fruit en vis? Dan kun je aanvullen met een zwangerschaps multivitamine en visoliecapsules. Merk maakt niet zoveel uit.

Mirjam

Share This Page