wie neemt ook visolie capsules

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mamary, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    omdat iedereen doordraaft over de goeie werking van vette vis, heb ik vandaag visolie capsules gekocht.. (vis gaat er zowiezo bij mij niet in, ik haat het)

bional visolie omega-3 vetzuren. is dit goed genoeg? weet iemand dat? op bijsluiter staat dat je het gewoon mag nemen tijdens zwangerschap..

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van je kindje en voor jezelf natuurlijk. Ik heb ze in het begin geslikt maar werd er kotsmisselijk van dat terwijl ik ze al jaren slik eigenlijk.
    Ga binnenkort maar weer eens proberen

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik las hier gister een forumonderwerp over Visolie. Klonk allemaal erg goed.
    Ik heb ze ooit in het verleden wel geslikt, alleen ik kreeg elke keer oprispingen van die dingen. Er kwam echt een walgelijke smaak en geur naar boven!
    Misschien dat ik ze weer ga proberen, maar als ik weer van die oprispingen krijg hou ik er snel mee op....

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik slik de zwangerschapsvitaminen van de etos. daar zit ook al visolie bij in. nadeel is wel dat je de capsules 2 keer per dag moet innemen...en ik vergeet nu van alles en dat dus ook :)

groetjes Lonneke

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb ze ook van de etos en vergeet vaak ook de 2e die ik savonds pak. dementie he

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik nam ze toen ik zwanger was en nu nog steeds. Het beviel mij beter om ze tijdens het avondeten te nemen dan had ik minder last van dat ze opkwamen. Schijnt idd goed te zijn voor de hersenontwikkeling.

7. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    ik heb gevraagd aan de VK of ik visolie tab. moest gaan slikken, omdat ik hoorde van verschillende mensen dat zij dat deden en de VK vertelde mij dat je het eigenlijk in overleg moet doen met VK of gyn. In principe is een gewoon gevarieerd eetpatroon voldoende.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ze ook geslikt en de vk vond dit prima. Ik mocht van haar zelfs om de dag vis eten.. nou nee bedankt. :)

9. meiske

meiske Lid

20 apr 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    Ik gebruik al een hele tijd visolie capsules ivm migraine. Niet dat een aanval voorkomen kan worden, maar de aanvalsduur wordt bij mij wel verkort. De dosering hiervan was 180 mg EPA en 120 mg DHA.

Vanaf het moment dat ik probeerde zwanger te raken, ben ik overgestapt op een andere samenstelling speciaal voor zwangeren. Deze heeft een andere verhouding waarin ik 100 mg EPA en 500 mg DHA binnen krijg (1 capsule per dag).

Nu ben ik een beetje aan het googlen geslagen over wat nou eigenlijk een goeie dosering zou moeten zijn en kom allerlei verschillende producten tegen met verschillende doseringen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu door de bomen het bos niet meer zie :rolleyes: Wil nl. ook weer niet te veel nemen natuurlijk.

Wat voor dosering gebruiken jullie?

10. Sijke

Sijke Bekend lid

het helpt wel als je de capsules inneemt aan het begin van de maaltijd, met redelijk wat water en daarna gewoon eet. Dat opboeren gebeurd vooral als je er bijv. thee bij drinkt (smelten ze te snel) of er te weinig bij/na eet, heel irritant. Ik neem twee keer per dag een capsule en eet ook af en toe vis. Heb me niet zo verdiept in de ideale dosering, dus als daar nog ideeën over zijn hoor ik het ook graag!

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik gebruik het ook, speciaal voor zwangerschap. Heeft de VK mij aangeraden!

12. Toevallig ben ik er net mee begonnen.
    Het is een kleine moeite en goed voor de kleine.

Liefs vlindertje

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik slik ze ook. Maar de laatste tijd vergeet ik ze nog al om in te nemen

14. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Ik slik ook dagelijks visolie capsules. Ik wist niet eens dat het goed voor de kleine was, maar doe het meer voor mijn eigen Hart en Bloedvaten. Fijn om te lezen dat het voor de kleine ook heel positief is.

De oprispingen vind ik wel altijd vervelend. Die vieze smaak die dan naar boven komt, maar ja, dat is maar even een paar keer. Zoals iemand hier al zei : Een kleine prijs.

15. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik slik het ook sinds een paar dagen, na m'n avond eten, en geen last van oprispingen.
    Kan volgens mij geen kwaad, ik hou niet zo van vis, alleen een lekkerbekkie en visticks :D dus dan zijn die capsules meegenomen ;)

jessica

16. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik slik ze niet, ben vegetarisch.
    Slik wel femnatal van Davitamon en als je gevarieerd eet, heb je het ook niet nodig.
    Mijn voorouders en moeder hebben dit ook nooit geslikt en we zijn allemaal gezond en er mankeert zeer zeker niets aan onze motoriek.

17. Blub

Blub Lid

28 mrt 2007
    9
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ha allemaal,
    2 weken geleden heb ik ook met de vk overlegd of ik viscapsules zou gaan gebruiken of niet. Zij vond het niet nodig en tot nog toe ben ik er dus ook nog niet mee begonnen. Maar overal lees je dat vis gezond is en ik eet dat echt niet... Nu lees ik al jullie reacties en denk ik er toch weer over om het wel te gaan gebruiken naast de multivitaminen voor zwangeren die ik al slik.
    Bedankt dus voor jullie geschrijf, ik ga ze direct halen.

Groetjes, Blub.

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het is bewezen dat, tot ik geloof 8 maanden na de geboorte, de ontwikkeling (met name motoriet) wat beter gaat bij babys waarvan de moeder genoeg visolie heeft binnen gekregen.
    Maar daarna is het weer gelijk. Dan zie je geen verschil meer tussen de babys in de ontwikkeling.
    Ik weet dit niet helmaal zeker, ik weet wel dat het onderzoek in groningen heeft plaats gevonden. Er moet vast wat van te vinden zijn op internet. Als ik zin heb zal ik nog es zoeken. Maar ik ga nu naar bed.

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb toch nog maar ff gezocht. Er is een heleboel te vinden.
    Ga naar Google en tik in: visolie zwanger groningen
    zo achter elkaar. Dan kom je een hoop tegen. Hopend jullie zo genoeg te hebben geinfomeerd.
    Succes ermee.

GRONINGEN - Baby's ontwikkelen zich de eerste anderhalf jaar motorisch beter als hun moeder tijdens de zwangerschap veel vis heeft gegeten.

Dat stelt hoogleraar ontwikkelingsneurologie Mijna Hadders-Algra van het Universitair Medisch Centrum Groningen.

Door de wanden van de navelstrengbloedvaten te onderzoeken, werd geanalyseerd welke voedingsstoffen het ongeboren kind binnenkreeg. Kinderen die veel visolie binnen kregen, bewogen als ze anderhalf zijn net iets vloeiender en wat minder houterig dan kinderen die geen visolie kregen tijdens de zwangerschap.

Kinderen die voor hun geboorte veel kunstmatige, zogenoemde transvetzuren in hun bloed hadden, ontwikkelen zich tijdens die periode motorisch juist minder goed.

Hadders-Algra en haar onderzoeksgroep onderzochten op kosten van babyvoedingfabrikant Numico ruim driehonderd pasgeborenen uit de regio Groningen op de aanwezigheid van visolie, vetzuren en transvetzuren. Daarnaast analyseerden ze de aanwezigheid van genoemde vetten in de navelstreng van de moeder. Het onderzoek heeft negen jaar in beslag genomen.

Hadders-Algra benadrukt dat de invloed van voeding en visolie op een kind beperkt is. 'Voeding is maar een klein radertje in de hele ontwikkelingsmachine. Maar het is wel een radertje waar je wat aan kunt doen.' Zij adviseert zwangere vrouwen daarom een à twee keer per week makreel en andere vette vis te eten.

Liefs Boney

20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik slik trouw iedere dag 20 druppels visolie van Bional, speciaal voor zwangere vrouwen. Ik ben niet zo'n heel groot viseter namelijk.

Deel Deze Pagina