Hoi! Ik basketbal nog vrij intensief (op redelijk hoog niveau) en heb net een wedstrijd gehad. Na de training voelt mijn buik wat harder en aan de zijkant voel ik druk of misschien wat uitrekken. Na de wedstrijd vandaag heb ik dat nog sterker en voel ik ook onder m'n navel wat druk en steekjes. Ik was van plan om nog 1 keer te trainen volgende week en nog 1 wedstrijd te doen. Is dit herkenbaar voor iemand? En kan het kwaad? N.b.: ik heb overigens geen last van het schaambot. Groetjes, Doosje.
Dit heb ik ook gehad tijdens de zwangerschap. Ik doe aan streetdance en trainde ook veel uur in de week. Tijdens de les en na de les kreeg ik ook altijd onwijze buikpijn. Volgens de vk was dat echt een teken van je lichaam om rustiger aan te doen want ze noemde het harde buiken wat veroorzaakt kan worden door te harde inspanning. Helaas moest ik met 18 weken helemaal stoppen want met een simpele beweging draaide ik mijn schouder uit de kom omdat mijn banden weker waren geworden door de zwangerschap. Dus luister naar je lichaam en als je last van je buik krijg, probeer dan een stap terug te doen.
Wat jammer, Doosje77, maar ik denk inderdaad dat dit een signaal van je lijf is wat rustiger aan te doen. Bel anders voor de zekerheid je vk even. Knap trouwens dat je überhaubt nog zo traint. Ik moet er al vanaf week vijf niet meer aan denken!
Ik ben nu 20 weken zwanger en geef nog steeds spinninglessen, ook ik begin na en tijdens de les last te krijgen. Ik heb afgesproken nog 3 weken les te geven en dan stop ik met de spinninglessen. Aerobics blijf ik vorlopig nog wel geven omdat dit voor mij veel beter te doseren is. Goed naar je lichaam luisteren, misschien kan je wel blijven trainen omdat je dit op je eigen niveau kaan doen. Wedstrijden zou ik laten voor wat ze zijn omdat je dan toch vaak te veel doet.
Nou, heb toch even de verloskundige gebeld. Ze dacht dat het gewoon bandenpijn was en niets ernstigs. Een signaal dat ik wat rustiger aan moet doen. Wel willen ze me morgen toch even zien, dus om 09.00 uur ga ik even langs. Best spannend!