wel of geen kaartje sturen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik zit al een tijdje met een moeilijke beslissing, het gaat over het versturen van geboorte kaartjes, naar een paar familie leden.

ik heb een paar familie leden waar ik eigenlijk geen contact meer mee heb, omdat ze mijn vriend niet accepteren, waarom ''geen idee'' zijn niet een van de makkelijkste, denken dat ze zelf een fantastische leven hebben en hebben alleen kritiek op andere.

maar nu is het dus, heb zo'n jaar geleden ruzie gekregen met een tante van mij, die ruzie ging er dus over, zei probeerde mij bij een avondje stappen waar mijn vriend niet bij was, me te koppelen aan een andere jongen, dat was haar natuurlijk niet gelukt, en heeft toen achter mijn rug, mijn nr. aan die jongen gegeven, na het krijgen van een sms van die jongen heb ik dat mijn vriend vertelt, die heeft ze gelijk van mijn hyves gegooit, hij was over de rooie (begrijpelijk natuurlijk) toen ik een sms van haar, heb haar toen de waarheid vertelt, en kreeg toen een sms terug dat ik helemaal niks ben, en veel succes met je ellendige leventje.
    vanaf die tijd geen contact meer met haar gehad, maar haar man (de broer van mijn moeder) heb ik nooit problemen gehad en die is het er ook helemaal niet mee eens geweest, naar haar wil ik absoluut geen kaartje sturen, als ik het wel zou doen zou mijn vriend hem niet eens op de bus doen, maar mijn oom is er dan ook de dupe van, moet ik dan alleen zijn naam op de envollop zetten? ik weet het gewoon niet.

iemand raad??

zo heb ik ook nog een neef en zijn vriendin die mijn vriend van begin af aan hebben genegeert, heb eigenlijk ook geen behoefte die een kaartje te sturen, het is familie van mijn moeders kant, en misschien wordt mijn moeder ook wel kwaad als ik die geen kaartje stuur.

o ja van mijn neef heb ik trouwens ook geen kaartje gehad na de geboorte van hun zoontje.

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ten eerste het is helemaal jouw/jullie keuze! Daa heeft je moeder verder weinig over te zeggen, ze kan er best een persoonlijke mening over hebben maar dat is haar eigen zaak.

verder, je oom is er dan wel t dupe van, maar hij laat jou toch ook vallen terwijl zijn vrouw zo doet?

Niet doen als jij het niet wilt, klaar!

3. appelthee

appelthee Niet meer actief

ik ben na veel gestress wel makkelijk geworden..

ik zou het niet doen.
    kan het niet goed uitleggen is meer een gevoels kwestie ...

heeft ze nog iets van haar laten weten toenje zwanger was ?
    geinformeerd enzo .....

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Neef geen kaartje sturen, jij heb ook geen gehad toch?!
    Oom en tante dan wel om die oom... en anders als het je echt niet boeit dat ze kwaad word alleen de naam van je oom er opzetten inderdaad :)

5. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ze hebben zich in de tussen tijd totaal niet bezig gehouden met mijn zwangerschap, nooit gevraagt hoe het gaat, ook niet via mijn moeder, daarom zegt mijn gevoel ook van niets sturen.

ik weet dat die tante van 2 keer in het ziekenhuis heeft gelegen, met het ziekenhuis bacterie, maar is dat dan een rede om er anders over te gaan denken, dit is een week geleden ongeveer, maar ze stuurde toen in die sms dat ik helemaal niks ben, dat zegt toch al genoeg.

ik vind het wel moeilijk, want wat moet ik dan tegen mijn moeder zeggen als ze er over begint, de waarheid natuurlijk hoe dat ik er over denk, en inderdaad het is mijn eigen beslissing, en hoe dat ze mijn vriend behandelt hebben maakt me ook woedend, mijn vriend heeft ze nooit iets in de weg gelegt, als we op feestjes waren, was mijn vriend gewoon lucht voor hun.
    ze zeiden tegen mij hoi, en keerde mijn vriend der rug toe, mijn neef en zijn vriendin deden dat dus ook.

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Familie, vrienden en kennissen waar je niet of slecht mee omgaat niet sturen. (dus niet aan je neef)
    En wat betreft je oom en tante, zou ik alleen een kaart naar je oom sturen.. dus duidelijk erop zetten "Bert Jansen" en niet familie Jansen.

Hier soort gelijk geval (van slecht omgaan dan, niet dat ze me probeerde te koppelen), en heb besloten dat mensen die me geen verjaardagskaart sturen, nooit op visite komen, zelfs niet op hyves een berichtje achter laten ook niet welkom zijn op visite wanneer er een kleine geboren is.
    Heb niet zo zin het het schijnheilige gedoe.. nooit wat van je laten horen, en dan ineens wel? Nee, zo werken tummetje en tummetjeman niet :D We willen genieten van ons kleintje en van de hele periode.. en dan heb ik geen zin om me op te gaan zitten vreten over vage mensen..
    Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt.. ook al vind je dat moeilijk tegenover je moeder.. het is JOUW kind en JOUW kraamtijd!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Oke, nou weet je ik zou die oom alleen sturen als hij van dit gedrag van je tante niet op de hoogte is. Als hij dat wel is, dan vind ik dat hij ook wel zijn vrouw tot de orde had kunnen roepen!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou wel een kaartje sturen naar de oom, maar dan ook echt alleen zijn naam op de kaart. Dus niet Familie... Maar echt alleen zijn naam.

Je neef had ik echt geen kaart gestuurd

9. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb besloten geen kaartje te sturen, want ze hebben nooit in niks interesse getoont mijn verjaardag niet, mijn zwangerschap niet, in helemaal niks.
    en mijn oom is op de hoogte van wat er allemaal voor is en die heeft eigenlijk nooit laten merken dat ie niet mee eens was.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben alle keren gekeken, wie zien we regelmatig en wie betekenen genoeg voor ons die we bijvoorbeeld weinig zien maar wel een kerstkaart sturen? Die personen hebben we geboortekaartjes gestuurd en dat voelde goed. Al is er we een beetje ruzie in d efamilie ontstaan maar toen ik uitlegde waarom....werd het eigenlijk wel begrepen.

11. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt, ik zie die familie toch nooit, het enige wat er kan gebeuren is dat ze er mee naar mijn ouders gaan, maar ik hoop dat mijn moeder voor mij op komt, want mijn tante heeft me tenslotte voor van alles uitgemaakt.
    we zullen wel zien hoe het zal lopen, probeer er me niet al te druk om te maken, en straks als de kleine er is stuur ik alleen kaartjes naar de mensen die erg dicht bij ons staan.

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik heb een paar neven en nichten waar ik geen contact mee heb. Die krijgen inderdaad geen kaartje. Ben trouwens blij dat ik over het sturen van kaarten al heb nagedacht toen we gingen trouwen! Maakt het allemaal een stuk makkelijker (adreslijst ff updaten en *print*: etiketten klaar!)

13. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Inderdaad gewoon geen kaartje sturen, zulke mensen zijn je moeite niet waard hoor.

14. wennepennie

wennepennie Actief lid

1 feb 2009
    166
    0
    0
    Mee eens!

Als ze hiervoor al geen interesse in jou en je leven/zwangerschap hadden dan zou ik zeker geen kaartje sturen. En als je moeder 'moeilijk' doet dan geef je haar lekker een paar kaartjes en kan ze die zelf posten eventueel.
    Zo doe ik het ook. Ik kreeg van mijn schoonmoeder een heel bestand met adressen van ooms en tantes en alle neven en nichten en vriendinnen enzo. Nou ik stuur alleen naar de ooms en tantes en verder niet en ik wil best een paar kaartjes extra bestellen zodat ze ze zelfs kan sturen maar geen tientallen.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier hetzelfde, maar dan met schoonfamilie en ze krijgen dit keer weer geen kaartje. Dit keer nog minder mensen zelfs!
    Wij bepalen lekker zelf wie we een kaartje sturen hoor!

16. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik denk er hetzelfde over als de meeste mensen hier, maar soms voelt het toch beter om een kaart te sturen. Mijn zus ligt al jaren moeilijk in mijn familie, bijvoorbeeld. Die heb ik bij de geboorte van Marc toch een kaart gestuurd, ook al wil zij niets van mij weten. Ik vond het belangrijk dat ze wist van zijn bestaan. Helaas kreeg ik mijn kaartje teruggestuurd met een naar bericht erbij. Dat was kwetsend, maar ja, zij weet nu i.i.g. dat ze een neefje heeft. Het is haar keuze wat ze er mee doet.

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb bij jamie zijn geboorte ook een hoop mensen kaartjes gestuurd om de goede vrede te bewaren ed... dat doe ik nu dus echt niet! er zijn zeker 10 mensen die van mij geen kaartje hoeven te verwachten! er zijn zelfs mensen bij die mij nog niet eens hebben gefeliciteerd met de geboorte van jamie (dit terwijl we ze in eigen persoon tegen kwamen op een familiefeest!!!) die krijgen dus echt geen kaartjes van mij! dat is echt over en uit :D daar ga ik mijn geld en tijd niet meer insteken :D

18. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt allemaal, ik ben er ook helemaal aan uit, ik heb heel veel familie waar ik geen contact mee heb, we zien mekaar alleen met feestjes en begravenissen.........
    dus ik stuur ook naar heel veel mensen geen kaartje, alleen de mensen waar ik toch een bepaalde band mee heb, wij hebben nou niet echt een hechte familie, het enige waar ik de meeste contact mee heb zijn mijn ouders, mijn broer en schoonzus, verder zijn het alleen maar vrienden en kennissen waar we veel contact me hebben.

heel veel familie leden weten volgens mij niet eens dat ik zwanger ben, is toch wel erg he.......!!!!!

ik heb zo'n 60 kaartjes besteld, en denk dat de meeste gestuurd worden naar vrienden en kenissen.

dank zei jullie reacties ben ik er helemaal aan uit.

19. nance26

nance26 Lid

16 nov 2007
    66
    0
    0
    op 7 september 2012 getrouwd :D
    Dalfsen
    m'n moeder heeft 10 broers en zussen waarvan ik nog maar met 1 oom goed contact heb en alleen hij krijgt een kaartje de rest van de fam ken me gestolen worden hihi
    neven en nichten doen wij zoiezo niet aan

20. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik heb een keer enorme ruzie met een vriendin van mijn vriend gehad, sinds dien is ook hun vriendschap ook zo goed als ten einde.

Ik heb de eer aan mezelf gehouden en wel een kaart gestuurd. Ben nu weer zwanger en doe het gewoon weer.

Wij hebben geen kaart van hen ontvangen. Of toch wel, we kregen 1 open gescheurde envelop (door de ptt) uit hun woonplaats.... maar dat kan ook van iemand anders zijn...

Deel Deze Pagina