Hallo, Maandag gaan we verhuizen met mijn werk (naar een andere verdieping) en ben vandaag wezen kijken en ruiken...... Er hangt een warme bedompte chemische lucht van verf, lijm, nieuw linoleum en meubilair. Daarnaast is mijn werkplek vrij ingebouwd met kasten, in het midden van de ruimte zonder enig raam wat open kan en het luchtverversingsysteem werkt de komende 4 weken nog niet is ons verteld..... Nu heb ik al even gegoogled en gelezen dat dat schadelijk is voor het kindje. Is dat echt zo en wat moet ik dan doen? Overigens heb ik mijn 3 directe collega's vandaag ingelicht dat ik zwanger ben mede hierom. Ook zij spraken gelijk hun verontrusting uit.... groetjes
hoi, je mag van de ARBO sowieso niet werken in een ruimte zitten waar geen raam is. (Dat geldt ook voor mensen die niet zwanger zijn). Dus ik zou even met de ARBO-arts praten en aangeven dat je zo niet kunt en wilt werken. Dan moet er iets anders voor je geregeld worden. Met name de verflucht is ook niet goed voor je als zwangere. Kijk ook eens op http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... nk_id=2105 daar lees je wat je rechten zijn als werkende zwangere vrouw. Mirjam