Beste VK, Hoop dat u mij advies kunt geven wat betreft het volgende. Na maanden geen cyclus was ik ineens zwanger, grote, maar leuke verrassing. Helaas is gister gebleken dat het niet goed is. Op de echo was geen kloppend hartje te zien en de kans dat het te vroeg is, is wel erg klein (uitgaande van positieve testdatum) Kan het dat het vruchtje in het begin een vertraging oploopt voordat het hartje klopt van enkele dagen/ weken? Het lastige is dat ik geen signalen heb gekregen en mij nog precies zo voelde als voor dit bericht. Nu verlies ik dus geen bloed en heb geen kramp, was het maar zo want dan weet ik zeker dat het voorbij is, want acht de kans niet echt aanwezig dat het wellicht op een volgende echo toch leeft. Maar mijn vraag is nu...wat moet/ kan ik doen? Ik kan het natuurlijk pas echt afsluiten als het eruit is. Aangezien m`n cyclus hiervoor overhoop lag, ben ik als de dood dat als ik het medisch weg laat halen, mijn cyclus hier slecht op zal reageren en ik weer geen menstruatie krijg. Als ik dat wel doe, wat is dan het veiligst met oog op een hopelijk volgende zwangerschap? tabletjes of curretage? (het vruchtje leek 6,5 week oud, maar had denk ik wel dik 8/9 weken moeten zijn) Of moet ik nog veel langer wachten? kan het dat het zo llang duurt voordat het lichaam het zelf afstoot? of is de kans nu wel erg klein dat het spontaan gebeurt? Sorry voor het hele verhaal, maar denk dat het nu wel het duidelijkst is. Hopelijk kunnen jullie mij hierop een goed antwoord geven. Ontzettend bedankt alvast!
hoi wat naar voor jullie zeg. Tja, er is niet per se iets dat het beste is. Er zijn verschillende opties en je kiest dat waar je het meest voor voelt. JE mag nog een week wachten maar dan moet je wel iets doen, de kans dat je lichaam het dan zelf gaat oplossen is klein. Of je kiest voor tabletjes of een curettage is een persoonlijke keuze, er zitten aan beiden voor en nadelen. Laat je goed voorlichten in het ziekenhuis door de gynaecoloog. Sterkte! Mirjam