Ik hoorde dat een 1e kindje met zoveel weken moet zijn ingedaald. Maakt even niet uit met hoeveel weken. Maar een tweede niet, die kan zelfs net voor de bevalling indalen. Mijn vraag; waarom niet en hoe kan dat. Mijn 2e kindje zit nog erg hoog met alle leuke klachtjes van dien. Je zou toch zeggen dat het geboortekanaal bij een 2e meer open staat, groter is, en de baby sneller en makkelijker indaald... Vind het een beetje raar.
Bij mij begon de eerste pas tijdens de bevalling met indalen. Uiteindelijk is hij nog met een keizersnede gekomen, dus had niet gehoeven haha. Maar dat een 2e niet perse ingedaald hoeft te zijn, heb ik nog niet gehoord.
Ja dat klopt. Dat zei de Vk ook tegen mij. Een tweede kindje kan ook pas tijdens de bevalling indalen. Volgens mij is dat omdat ze meer ruimte hebben in je baarmoeder dan de eerste, en daarom dus nog lekker wat langer kunnen blijven draaien. Weet het ook niet zeker hoor. Iig moet het kindje natuurlijk wel met het koppie naar beneden liggen dan.
Even gegoogeld Pas bij 37 weken moet een eerste kindje zijn ingedaald en bij een tweede kindje kan dat later zijn. Een tweede kindje heeft immers meer ruimte in je baarmoeder doordat alles wat meer is opgerekt, hierdoor wordt hij niet gedwongen om in te dalen. Soms dalen ze pas in tijdens de bevalling.
hier 39 weken en nog geen indalertje... kan volgens de vk geen kwaad, alleen moet ik gaan liggen en de vk bellen als mijn vliezen zijn gebroken
P'cies hier 38 weken maar maakt niet uit volgens de gyn. De kleine daalt vanzelf wel in met de weeen!
mijn eerste was helemaal niet ingedaald.... En volgens mijn vorige vk was het helemaal niet nodig om in de AH te gaan liggen als mn vliezen daar zouden breken.... was het nog tijd zat als ik dat pas thuis deed.... (ik vond dat raar, maar ok).. Mn vliezen hebben ze moeten breken, dus dat probleem deed zich gelukkig niet voor.... Deze was vorige vk bezoek al een klein stukje ingedaald,..... terwijl volgens mij een tweede pas later ingedaald hoeft te zijn, en vaak pas voor de bevalling indaald... achja...