Nare angstgedachten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elleke, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo!
    Ik heb een vraag of je door de hormonen ook nare en rare angstgedachten kan krijgen die je voor je zwangerschap niet had.
    Zo kan ik heel bang zijn dat ik niet van m'n kindje kan houden, of als ik hoor dat iemand een postnatale depressie heeft gehad ik dit ook krijg. Ik heb verder nooit geen angststoornis ofzo gehad, sta wel bekend met hyperventilatie, wat nu wat versterkt lijkt te worden.
    Ik kan me ook soms de meest nare gedachten in m'n hoofd halen, en daar word ik dan zo :( van.
    Ik heb heb een paar vrouwen gesproken die dit ook hebben (gehad). Na de bevalling hadden 2 van hen hier niets geen last meer van en wat staan zelf nog voor de bevalling en weten zelf ook niet wat ze moeten verwachten.
    Ik ben benieuwd of dit door de zwangerschap/hormonen kan komen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ellleke

goed dat je het noemt! Ja, het kan zeker door hormonen komen dat je angstiger bent dan anders. Meestal gaat het vanzelf weer over, maar ondertussen kun je er behoorlijk last van hebben. Het kan handig zijn om er met iemand over te praten, met je verloskundige of huisarts. Eventueel kunnen gesprekken met een psycholoog helpen. Blijf er in elk geval niet mee rond lopen maar bespreek het! Bij meer vragen hoor ik het graag.

Mirjam

Deel Deze Pagina