Wanneer kolven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Fluss1984, Sep 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik moet over 4 weken weer aan het werk en wil mijn voorraad melk in de vriezer alvast wat aanvullen omdat ik niet weet of ik op het werk wel voldoende zal kunnen kolven. Wanneer kan ik dan het beste kolven voor de voorraad?
    Omdat mijn dochter inmidels doorslaapt staan mijn borsten s ochtends zowat op knappen. Als ik dan voor de voeding 1 borst kolf en de lekkende melk uit de andere opvang haal ik makkelijk 200ml eruit. Ik hoorde echter dat als je s ochtends kolft ze de rest van de dag "tekort" komt, en ze wilt meestal 2.5u na de eerste voeding alweer drinken.
    Andere optie is s avonds kolven, echter het verschilt wanneer ze haar laatste avondvoeding heeft; de ene keer om 21u, de andere dag nog een extra rond 23.30. Ik ben bang dat ze dan wil drinken en ik dus bijna niets meer in mijn borst heb omdat ik die net heb leeggekolfd. Daarbij haal ik s avonds een stuk minder opbrengst; zo'n 60-70ml.
    En best kolvem voor of nadat je gevoed hebt?
    Hoe doen jullie dat?

2. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Borstvoeding is vraag en aanbod. Dus als jij op de ochtend je ene borst afkolft dan zorgt je lichaam er automatisch weer voor dat die hoeveelheid ook weer wordt aangemaakt. Dus je kindje komt echt niets te kort hoor. Het enige waar je om moet denken als je straks niet meer wilt kolven op de ochtend omdat je al genoeg voorraad hebt is dat je misschien het kolven op de ochtend weer langzaam moet afbouwen.
    Je kan ook gewoon af en toe eens op de ochtend kolven.
    Misschien voorbarig, maar als je nu al makkelijk 200 ml afkolft, petje af hoor. Dan moet dat straks ook wel goed komen hoor.

En voor of na een voeding kolven, ik deed het wisselend in het begin.

Share This Page