Hoi hoi, Ik heb nu bij het vervolg-uitstrijkje wederom PAP3a. Weet iemand of en hoeveel invloed dit zou kunnen hebben bij het zwanger worden?? Er is vorige week een biopt genomen om te kijken hoe diep de cellen zitten. Bij CIN1 willen ze afwachten, maar voor mijn gevoel beinvloed dit het zwanger worden. Bij CIN2 of 3 is het weer optioneel om weefsel weg te nemen. (wat mijn voorkeur heeft) Kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar het idee dat het niet helemaal in orde is daar beneden geeft me toch een beetje een ongerust gevoel. Groetjes Buufke
hoi je mag wel zwanger worden ja. Maar als er weefsel weg moet worden gehaald is het misschien wel prettiger dat je niet zwanger bent op dat moment. Alhoewel ook dat geen kwaad kan, er wordt weefsel weggehaald aan de buitenkant van je baarmoedermond. Maar het geeft vaak nabloedingen en die kunnen weer een hoop onzekerheid geven als je net zwanger bent. Ik weet niet hoeveel haast je hebt om zwanger te worden, maar als je enigszins kunt wachten zou ik dat toch even doen totdat de behandeling voorbij is! Mirjam
Ik heb geen "haast" om zwanger te worden. Maar als je het wilt is iedere maand te lang natuurlijk . Ik ben inmiddels al 35 en mijn partner 38, dus ook niet meer de jongsten. Ik was alleen benieuwd dat als de uitslag CIN1 is en ze niets doen of dat dat een zwangerschap in de weg kan staan. Is het dan moeilijker om zwanger te worden? Ik weet idd dat het beter is om tijdens de behandeling niet te zwanger te zijn. Dus dat wachten we dan ook eerst even af. Bedankt trouwens voor de snelle reactie!! Groetjes Buufke
hoi nee het staat een zwangerschap niet in de weg en je hebt ook niet minder kans om zwanger te worden. Je moet alleen weten waardoor die uitslag wordt veroorzaakt, of het een normale of abnormale afwijking van de cellen daar is. Ga gewoon door met slikken van foliumzuur en kijk wat je zelf prettig vindt, deze ronde even overslaan of toch proberen. Mirjam
Dank je wel Mirjam!!! We wachten eerst de uitslag even af (volgende week) en dan gaan we weer verder kijken. Maar iig fijn om te weten dat het een zwangerschap niet in de weg staat. Groetjes Buufke