Even gefrustreerd hoor, daarom maar weer een topic open... Hiervoor suuuuperlange cyclus gehad die uiteindelijk toch maf eindigde. 7 Dagen na mijn eisprong kwam dan eindelijk mijn menstruatie op gang, die geen pijn deed en maar 3 dagen duurde. Dat was heel fijn, maar ik hoopte stiekem dat mijn cyclus hierna 'normaal' zou zijn. Maar ik zit inmiddels op CD 20 en ik heb nog geen tekenen van een naderende eisprong. Vorige keer was het heel duidelijk, want een paar dagen daarvoor heel veel slijm etc. Nou houd ik ook ovulatietesten bij hoor, en die blijven ook prachtig negatief. Vorige week zaterdagochtend testte ik en die was helder wit. Toen was ik er ff helemaal klaar mee en testte ik pas dinsdagavond weer en die liet wel een iets donkerder tweede streepje zien (nog steeds negatief hoor, maar wel beduidend donkerder) en nu ben ik helemaal bang dat ik mijn ei gemist heb en dat ik precies op zondag & maandag positief had getest. Maar ik heb die dagen niets gevoeld/gemerkt. Vorige keer voelde ik het heel duidelijk. Bovendien had het dan op CD 12 & 13 geweest. Ook vrij vroeg lijkt me zo. Dus ik ga er even vanuit dat er nog geen ei heeft plaatsgevonden. Maar ik baal wel een beetje en ben een soort van angstig dat er weer een half jaar overheen gaat, ook al is vastgesteld dat ik geen PCOS heb. Dat was mijn verhaal effe hoor, jullie kunnen er niets mee, maar moest t ff kwijt. Vooral frustrerend dat hij dan 1 dag een iets donkerder streepje laat zien, en dat je dan vrolijk doortest en hij de dagen erna weer suuuperwit is. En de dagen ervoor niet getest maar niets geks gevoeld/opgemerkt...
Helaas is het geen automatisch gegeven dat je direct na zo'n lange cyclus keurig weer een cyclus van 28 dagen hebt. Als je je zorgen maakt, zou je altijd even weer contact op kunnen nemen met je gynaecoloog. Hoop echter voor je dat je toch in de komende week je ovulatie mag hebben. Want ik kan me goed voorstellen dat dit zwaar frustrerend is in combinatie met je kinderwens . De vorige keer dat je bij de gynaecoloog was, zag die toch niks verontrustends wat op PCOS kon duiden? Heb je ook erg overgewicht? Want dat zou ook onregelmatige menstruaties kunnen veroorzaken.
Ach meid, frustrerend hoor. Ik herken het. Maar ik denk echt dat jou lijf hormonaal nog in balans aan het komen is. Het zou al heel mooi zijn als je cyclus nu korter gaat zijn dan de vorige. ik vermoed dat je ei nog niet is geweest maar zeker weet ik het natuurlijk niet. Dan zou je echt elke dag moeten testen of moeten temperaturen. Het is helaas weer afwachten....
Dat wachten op je ei is killing ik weet het. Echt super irritant.. Ik heb meestal ook mijn ei rond dag 20-23. Maar een paar cycli geleden is ie pas rond dag 26 gesprongen. Was echt super frustrerend. Hopelijk snel een positieve ovulatietest!!
@Be Happy, ik heb niet echt 'erg' overgewicht. Dat gaf de gyn ook aan. Ik zou wel een kilootje of 10 kwijt mogen, maar geen morbide obesitas-achtige taferelen ofzo... @Pitahaya, ik vind temperaturen wel echt even een stap en wil daar eigenlijk zo lang mogelijk niet aan, zeg maar. Vind de ovutesten al best wel 'heftig', maar merk wel dat ik daar soort van 'verslaafd' aan ben, hoe gek dit ook klinkt... @Babydream; vorige keer kreeg ik 4 à 5 dagen voor mijn daadwerkelijke ei heel veel afscheiding. Daar zit ik nu ook steeds op te hopen, maar voorlopig nog helemaal niets... Dus ik weet niet of ik CD 26 haal. Ik hoop het echt. Ben er nu alweer klaar mee. @Aniet88, frustrerend!! Jij hebt ook een maffe cyclus hee. Schiet ook alle kanten op. Lekker....
Grappig ik vond juist de ovulatietesten veel meer een ding dan het temperaturen. Dat laatste geeft je ook zon mooi inzicht in niet alleen je basale temp, eisprong maar ook je LF
Meid dat duurt echt even.. En in mijn geval zijn m'n cyclussen nooit netjes geworden! Het is enorm frustrerend als je zo lang moet wachten op je kansen.. I know. Maar ook dan kan het gewoon lukken!!
Klopt, bij mij ook. Afvallen kan je echt helpen je cyclussen korter te maken. Een gezond bmi is echt belangrijk. Ik ben nu ook weer wat aan het afvallen, al heb ik wel een gezond bmi, ik zit wel aan de bovenkant zeg maar (1.65 en vanochtend 66.4).
@Appelsien Meid, ik weet niet of ik wist dat jij zwanger bent. Jeetje wat een nieuws, van harte gefeliciteerd, ik gun jou echt een voorspoedige zwangerschap. Overige meiden; ik ben voor mijn huwelijk al 15 kilo afgevallen en daar zijn er nu nog steeds 10 van af, maar ook 5 weer bij. Net even gekeken op en toen schrok ik toch wel enorm hoor, zit toch op een bmi van 29,6... Dat betekent: hoog tijd om weer af te gaan vallen! Om aan de bovenkant van een gezond gewicht te zitten moet ik toch 12 kilo afvallen. Jeetje, reality check!!! Om echt prachtig in het midden te zitten moet ik 19 kilo afvallen. Holy moly! Anyway; ik zou morgenavond al gaan zwemmen, dus da's een mooie aanleiding om morgen weer te beginnen. Mijn moeder is vandaag jarig, dus dan eet ik vanavond nog lekker een plakje cake en dan ga ik morgen beginnen. Ik ben nu al een aantal weken 'iedere week' op maandag begonnen, maar nu is het over. Morgen ga ik weer écht aan de slag. Ik vind 19 kilo een beetje veel als begin-standpunt, dus eerste doel = 5 kilo... Thanks voor de inspiratie! Soms moet je gewoon even een eye opener hebben. Ik denk dat ik meteen mijn handtekening aan ga passen. Afvallen voor een kindje, om dus uiteindelijk weer dik te worden Een mooiere stok achter de deur ga ik denk ik niet vinden!
Veel succes meid! Je kan het 💪🏻💪🏻 Ik nam ook elke keer als doel -5. Dat is beter te overzien en werkte bij mij motiverend
Mooi dat je zo dat inzicht krijgt!! Ik zit nu op een BMI van 29.8 (auw)... maar vanwege de kinderwens ben ik gestopt met roken (en weer begonnen en weer gestopt en weer begonnen en weer gestopt...) en dat heeft wel een paar kilootjes er bij gezet. Ook stoppen met de pil heeft wat bijgedragen (verschil met voordat ik stopte met de pil en nu is denk ik zo'n 8 kilo!). Maar ik vond stoppen met roken belangrijker dan lijnen (een voor een). Nu lijnen kan natuurlijk niet, maar ik kan wel beter voor mezelf zorgen qua wat ik eet en nog meer beweging. Ook een eye-opener voor mij dus, jouw topic!
Ik doe het altijd op de gezonde manier hoor, geen gekke shakes... Ik ben vorige keer heel veel afgevallen met Weight Watchers en ik heb dat online account nog steeds, dus daar ga ik weer mee aan de slag
Haha, wat leuk!! Misschien kunnen we elkaar een beetje motiveren? Ik heb nogal eens last van eetbuien. Of dan echt de behoefte om iets zoets te nemen. Vandaag ook echt een dip dag. Zoontje moppert ook de hele dag en kan dat niet zo goed hebben. Dus ik wilde net gaan VRETEN, maar toen las ik dit topic en dacht ik: Nee nee, volhouden nu!! Want ik weet zodra ik suiker eet, dat dat weer die pcos stimuleert en ik moet gewoon echt volhouden om dat niet te doen maar is zo moeilijk soms, zeker als je niet lekker in je vel zit.
Ja Pitahaya, ik herken het zo goed. Wat heerlijk trouwens dat jij al een zoontje hebt! Ook al moppert 'ie de hele dag. Het lijkt mij zo'n heerlijk gevoel als ik al een kleintje zou hebben. Al is het maar zodat ik weet dat mijn lichaam het 'kan' ofzo... Ik word er soms zo wanhopig van; overmorgen ben ik een half jaar geleden gestopt met de pil! En er is nog praktisch niets gebeurd. Maar goed, dit gaat hopelijk helpen. Ja, laten we elkaar hier motiveren. Ik heb ook last van 'eetbuien'. De hele dag superstreng en netjes en 's avonds; hoppaaa, jetzt geht's loss :-D