Hoi dames, Ik had net hevige steken onderin mn rechterborst, als t goed is zit daar mn lever. Ik kon eve nie normaal ademen, ik was dus kortademig. Weet iemand wat het kan betekenen? Het deed echt pijn! Nu is het gelukkig weg. Het hield zo'n minuutje aan. Heeft dit te maken met zwangerschap? Groet
ik had dat ook kreeg van de dokter te horen dat het toch je banden zijn die dus ook bovenin zitten als je het niet vertrouwd gewoon bellen
Het zal vast je lever niet zijn, die doet niet zo gauw pijn! Pas als je een vergrootte lever hebt, voel je hem. Die krijg je bij leverontsteking en dat heb je niet zomaar.
Je lever zit wel rechts onder je ribben, maar ik denk dat je de spiertjes van je ribben voelt. Alles wordt opgerekt om plaats te maken voor de baarmoeder.
Ik heb wel af en toe opeens stekende pijn tussen mijn ribben. En dan doet ademen pijn. Heb inderdaad gelezen dat de baarmoeder je ribben ook een beetje uit elkaar gaat duwen. Dus dat zal t wel zijn dan..
Ik zie dat je 17 weken zwanger bent. Het kan denk ik niet je baarmoeder of je lever zijn. Ik zelf denk aan je galblaas. Dat had ik namelijk ook. Heb nu inmiddels geen galblaas meer. Alleen je galblaas kan daar steken geven denk ik. Je lever voel je niet gauw tenzij er een ontsteking is en dan moet jij ook geel zien. Wat wel zo is is dat bij vrouwen tijdens de zwangerschap vaak galblaas problemen naar boven komen. De klachten die ze voor de zwangerschap ook hadden, maar die niet geplaatst konden worden of gezien werden als maagpijn.
Ik heb leverontsteking gehad, at doet goed zeer, maar dan ben je ook geel en ik stikte van de jeuk. Verder voel je allemaal rare pijntjes en steken als je zwanger bent, ik zou me er niet te druk om maken, behalve als het echt dagen aanhoud.
Weet ik veel, ik ging op internet kijken en zag dat de lever daar dus zit.. ik vroeg me af of dat werkelijk de lever is of iets anders.
Dit is de 1e keer in mn leven dat ik zo'n pijn heb gevoeld, maar twas heel kort.. zo'n minuutje ofzo. Mn zussen en moeder hebben wel last gehad van galstenen, kan dat erfelijk zijn?
De galblaas zit onder de lever en ja; galblaasaandoeningen kunnen erfelijk zijn. Als je last blijft houden, zou ik naar de dokter gaan.
Mommy2be... de kans dat het gewoon bandenpijn is, is het grootst hoor. MAAR... als je het niet vertrouwd dan zou ik toch even je HA of VK bellen. Tijdens een zwangerschap voel je een boel dingen, zolang het niet aanhoudend pijn doet of dat er rare vloeistoffen (bijv. bloed) vrijkomen is er meestal niets aan de hand.. of eigenlijk wel... je bent ZWANGER!