Hey Allemaal, Na veel lezen toch aangemeld op dit forum.. Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben (of hebben gehad).. In het begin van mijn zwangerschap kreeg ik last van mijn rechter onderbuik en zij. Na weken is deze pijn langzaam afgezwakt en vervolgens kreeg ik pijn in mijn rechter been en lies. Vk wist niet waar mijn pijn vandaan kwam (geen trombose of isias). Hier heb ik de hele zwangerschap last van gehad. 9 weken geleden bevallen, ben ingeleid en uiteindelijk is ze met de vacuümpomp gehaald. Tijdens de bevalling heel erg pijn gehad in mijn linker lies.. Verder geen complicaties gehad alleen wel erg lang geperst (2 uur) Mijn been bleef nog steeds vervelend. Totdat ik 3 weken na de bevalling weer pijn in mijn buik kreeg.. rechts onderin.. De pijn is constant de hele dag, zeurend en soms steekt het ontzettend en als ik mijn buik indruk doet het ook zeer.. heel soms zit het ook links maar voornamelijk rechts.. Ook was het bloeden nog steeds niet gestopt na 8 weken.. dus doorverwezen naar gynaecoloog en daar geconstateerd dat er nog placenta resten waren achtergebleven, een paar uur later onder narcose gebracht en de placenta resten verwijderd.. maar.. mijn buikpijn rechts bleef en de gynaecoloog kon geen oorzaak vinden.. ik krijg nou via de huisarts een echo van de onderbuik over 2 weken dus afwachten.. maar nou is mijn vraag.. Zijn er meiden die dit herkennen of iets soortgelijks mee hebben gemaakt? Dan hoor ik het heel graag.. Ik hoop dat ze nubeen oorzaak gaan vinden en ik eindelijk kan genieten van ons kleine meisje! liefs
Het is niet hetzelfde, maar wil toch mijn verhaal delen. Direct na de bevalling van mijn 2e kreeg ik vreselijk last van mijn hele buik. Ook rechts onderin. De pijn in de hele buik ging weg, maar de pijn onderin bleef. Op dag 8 kreeg ik ineens verhoging. Urine gecontroleerd en ik bleek een blaasontsteking te hebben. Kuur gekregen, maar de pijn werd niet minder en mijn verhoging bleef. Mijn bloedverlies was wel normaal. Als ik koorts kreeg moest ik de vk bellen. Op dag 11 had ik koorts, gebeld, zij overlegd met de gyn en ik moest even een dag afwachten. Volgende ochtend temp goed, middag weer koorts. Weer gebeld en nu moest ik wel komen. Bloed geprikt, inwendige echo gehad, niks te zien. Ook onderzocht op blindedarmontsteking, was het ook niet. Dag erna moest ik voor de zekerheid wel bij de gyn komen. Die zei dat ik even moest afwachten, bij temp boven de 38 moest ik bellen. Dat was in de avond weer zo. Dus volgende dag gebeld. Moest weer komen. Gyn heeft me toen blind een andere kuur gegeven en ik moest bloed prikken. Twee dagen later moest dat weer en dan ook weer naar de gyn om te kijken of de waardes gedaald waren. Kwam mijn koorts boven de 39, moest ik meteen bellen. Dag later was dat dus zo. Waardes waren gestegen. Toen is besloten om een CT scan te maken. En daar kwam uit dat ik een abces bij mijn eierstok had. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen aan een infuus met antibiotica. Nu nergens last meer van. Heel verhaal geworden. Sorry daarvoor. En beterschap.
Hoi meid, Hier ook zo... ze hebben in de tussentijd een echo van mijn hele buik gemaakt (niks bijzonders op te zien), het is geen blaasontsteking en in het bloed is niks geks te vinden. Ik wordt er ook gek van. Dezelfde klachten als dat jij hebt ook, trouwens. Mijn meisje is 6 maanden oud nu. Had na de bevalling wel een gevoelige buik maar de pijntjes aan mijn rechterkantbuik/flank zijn er nog steeds..
Hey meiden.. allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties Elsa86 Pff wat een verhaal.. hier was ik nog niet mee bekend met een abces bij de eierstok.. lief dat je dit met ons gedeeld hebt.. wat rot dat je dit hebt meegemaakt! Maar fijn dat ze er bij jou achter zijn gekomen wat de pijn veroorzaakte, en dat je nu pijnvrij bent! Herken me best wel in jouw verhaal, ik heb ook al weken temperatuurschommelingen. Telkens verhoging en een enkele keer lichte koorts. Heb soms ook pijn door mijn hele buik maar wel meeste rechts. Ik heb ook een inwendige echo gehad toen ze ging kijken na placenta resten. Maar toen heeft de gynaecoloog verder niks gezegd dus neem aan dat het goed was. Dus bij jou op de inwendige echo zagen ze ook niks? Butterblue aah wat super vervelend dat jij de klachten nog steeds hebt en ze nog niks gevonden hebben!! Heb jij deze klachten ook in de zwangerschap gehad of is het na de bevalling ontstaan en heb jij ook dat het dan vaak pijn doet in de zij en de onderrug? Bij mij hebben ze het bloed niet echt onderzocht, alleen ontstekingswaarden en die zijn laag.. dus dan doen ze niet zoveel.. Krijg jij nog verdere onderzoeken? Wat leuk dat je een dochtertje hebt! Ik heb ook een dochtertje van 2,5 maand.. Sorry het is weer een heel verhaal geworden.. Maar vind het echt fijn dat jullie gereageerd hebben en dat ik blijkbaar niet de enigste ben met vage klachten.. Liefs
Hoi Noukie & Butterblue, Mijn verhaal is zeker niet hetzelfde als jullie. Maar de klachten die jullie omschrijven herken ik heel erg. Ik heb het ACNES pijnsyndroom. De pijn is met 1 vingerpunt aan te wijzen en is in al die tijd nog nooit verplaatst. Op de website van het maxima medisch centrum is hier informatie over te vinden. En bij vragen mogen jullie mij altijd een PM sturen. Sterkte. Groetjes
@noukie20 nee, op de echo zagen ze steeds niets. Pas toen er door de CT duidelijk was wat er aan de hand was, zagen ze ook wat op de echo. Die gyn heeft na de uitslag van de CT nog een echo gedaan en zei: 'het is dat ik weet dat het er zit, maar ik vind het niet raar dat mijn collega's het niet zagen'. Bij de nacontrole ook aan de VK verteld en die hadden zoiets nog nooit meegemaakt. Ik had dus echt domme pech.