Voel me lichamelijk zo slecht..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Imona, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo dames.

Ik ben nieuw in dit gedeelte van het forum.

Ik ben 24 mei bevallen van een zoontje. Een flinke kerel van 51 cm en 3910 gram.
    Hij doet het ontzettend goed en wij zijn tot over onze oren verliefd op hem.

Nu is het alleen zo dat ik me lichamelijk zo slecht voel. Ik weet niet of dit normaal is.
    Ik houd in mijn voeten enorm. Veel vocht vast. Mijn voeten lijken wel drilpuddingen. Enkels zijn nergens te bekennen.
    Ik heb totaal geen kleur in mijn gezicht. Zo bleek als maar kan. Terwijl ik normaal best lekker romige wangen heb.
    Mijn lichaam is zo slap. Alles echt alles kost zo veel moeite.
    Als ik in bed lig om te rusten kan ik me bijna niet omdraaien. En als ik net wakker ben kost het heel veel moeite om mijn lichaam te bewegen. Een vinger is al zwaar.
    Verder als ik loop oid heb ik soms ineens het gevoel 'te veel' zuurstof te krijgen. Ik wordt dan licht in mijn hoofd en mijn hart gaat tekeer voor mijn gevoel.
    En last but not least. Soms ineens een enorme suikerdip. Zweten. Trillen. Alles tintelen en soms kan ik me dan niet eens bewegen of mijn ogen open doen. Gebeurde gister na het slapen en ik vond het heel erg eng. Het lijkt ook wel of het mijn lijf heel veel moeite kost om de suikers op te nemen ofzo..

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand wat advies voor me heeft.. eerlijk gezegd vertrouw ik het niet helemaal..

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Klinkt niet als normaal, kan wel versterkt worden door het huidige weer. Wat zegt de huisarts ervan?

Wacht zie nu dat het pas 3 dagen geleden is dat je bevallen bent. Ik zou zeker het aangeven bij de vk en de kraamzorg! Maar na de bevalling kan je je best rot voelen.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zoontje!!

Ik zou zsm je ijzergehalte laten checken.
    Ik heb na veel bloedverlies altijd daar last van, val altijd flauw en zoals jij het beschrijft voel ik me ook.

Je kraamzorg is er nog neem ik aan? Geef dit aan haar door. Bij mij is de huisartsenpost toen gekomen (was ook in t weekend). Bij mij helpt floradix enz niet dus ik heb zeker een maand ijzer tabletten moeten nemen.

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Oh, pas na 4 mnd was bij mij alle vocht weg. Kon toen pas mn trouwring weer om...

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou het even melden bij de vk, Ik vind het in ieder geval niet normaal klinken

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Net gelijk spiedlijn verloskundige gebeld. Kraamzorg was er nog niet net en ik kon ineens niks meer. Niet meer bewegen. Alles tintelen.

Nou even na gekeken. Alles goed verder. Ijzer wordt onderzocht. Maar het lijkt een combinatie te zijn van de warmte en hyperventilatie. Blijkbaar adem ik verkeerd. Dus krijg te veel zuurstof binnen..

Moet nu verplicht heel de dag op bed liggen. En mag niks doen. Hopelijk voel ik me vanmiddag beter. Maar ik ben wel blij dat het niks ernstigs is..
    Ik dacht daarnet echt even dat ik bewusteloos in het ziekenhuis zou eindigen.. mijn enige gedachte was: ogen open houden en blijven ademen..

Man man wat was dat eng.

Bedankt voor jullie berichtjes.. ik blijf dit forum geweldig vinden.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Sterkte zeg!

Ik had het zelf uurtje na de bevalling, mijn ijzer was redelijk, bloeddruk goed, suiker wel te laag.
    Bij mij was het de combinatie van hard werken (binnen 1,5uur bevallen ) en adrenaline die uit wasgewerkt. Kon niet meer praten en niet meer bewegen, viel bijna flauw terwijl ik op een bed lag, dacht echt dag ik weg raakte! Maar de gyn. Bleef heel rustig, gaf me via een rietje appelsap, een maskertje met zuurstof en langzaamaan knapte ik weer op.

Blijkbaar ga je door de ruimte die je weer hebt en de druk die van je longen af is opeens anders ademen waardoor je ook kan gaan hyperventileren en je zo naar gaat voelen! Probeer goed op te letten hoe je ademt, de kraamhulp of verloskundige kan je hier misschien wel bij helpen?

Het is ook wel heel warm vandaag, let goed op jezelf!

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Goed dat je gebeld hebt.
    Sterkte met alles!

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Controleert je Kraamzorg wel goed je hechtingen en bloedverlies?
    Als er een buitengewoon naar geurtje vanaf komt kun je ook een baarmoederontsteking hebben.
    Een vriendin van mij had dat en heeft er te lang mee doorgelopen.... resulteerde in een herstel van langer dan 6 maanden waarin ze bijna niks meer kon.
    Zelfs eten deed pijn.

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Jouw verhaal doet mij denken aan ijzer tekort of ontsteking baarmoeder. Dit eerst had ik zelf en her laatste had mijn vriendin.

Hoe gaat het nu?

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Eerste waar ik ook aan denk is ijzer, ookal is dat t nu niet het is voorlopig wel een dingetje die je in de gaten moet houden ivm bloedverlies. Lamlendig herken ik wel, maar hou t wel in de gaten.

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Slikte je ijzer voor de bevalling? Dan kun je daar nog beter even mee doorgaan... floradix is ook aan te raden.
    Mar verder hoort het er wel een beetje bij, je bent nog maar pas bevallen! Je lichaam heeft echt even de tijd nodig.
    Ik herken het heel erg... Ik heb zeker zo'n 2 weken bleek gezien en voelde me ook slap.. had ook vaak zweetaanvallen, vooral bij drukte en inspanning. Eigenlijk was het beste om niet te veel drukte om me heen te hebben. Werd ook heeeel moe van te veel prikkels

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Inmiddels gaat het hier al weer helemaal goed! Zolang ij maar floradix blijf slikken. Was een combinatie van ijzer te kort en ineens weer ruimte van de longen en dus anders ademen. Inmiddels dartel ik al weer vrolijk rond! Heb vanmorgen zelfs al weer een half uurtje rustig paard gereden en dan 2.5 week na mijn bevalling!

Had dan ook geen hechtingen oid. Alles nog helemaal heel gebleven!

Deel Deze Pagina