Vanacht ben ik meerdere keren wakker geworden door harde buiken als ik op mn rug lag. Ze doen gelukkig geen pijn! Maar voelt zo vervelend. Afgelopen week ook al het idee dat als ik snachts of sochtend op mn rug draaide dat mn baarmoeder samentrok. Op dit moment voelt mn baarmoeder ook erg gespannen. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Over 2 weken heb ik weer een afspraak met de gynaecoloog in MCA. Ik heb nog geen nummer die ik kan bellen als er iets is, ik heb daar alleen nog maar een intake gehad. Zouden ze het erg vreemd vinden als ik ze bel over harde buiken zo vroeg in de zwangerschap? Wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon even bellen. Dat vinden ze heus niet gek. Ik heb zelf ook wel eens last van harde buiken, en het hoeft niets ernstig te zijn. Mischien doe je teveel? Harde buiken zijn vaak een teken dat je het rustiger aan moet doen.
Ik had ze ook al zo vroeg in de zwangerschap. Volgens mijn gyn is dat heel normaal, vooral als het je tweede zwangerschap is (weet niet als dat bij jou het geval is). Zolang het er niet meer dan 15 à 20 per uur waren was het oké volgens haar.
Harde buiken zijn niet zo erg. Is meestal een teken dat je wat rustiger aan moet doen en misschien van tevoren te druk bent geweest. Zolang ze geen pijn doen kan het geen kwaad.