Hoi meiden, Ik wil graag weten hoe lang ik nou zwanger ben. Ik heb het met diverse calculators op het internet geteld. De een zegt 3 weken, de ander 4, dus ik weet het niet meer. Mijn laatste menstruatie begon 1 januari. Maar ik heb geen regelmatig cyclus. De ene keer 26 dagen, de andere keer 28 dagen. 18 januari heeft de daad plaatsgevonden. En 6 febr heb ik 2 zw.tests gedaan, allebei posi. Kunnen jullie mij vertellen hoe lang ik nou zwanger ben? En wanneer zal ik dan ongeveer uitgerekend zijn? De ene website zegt 7 oktober, de ander 11 oktober, weer een ander 18 oktober.... Alvast bedankt voor jullie hulp. Groetjes Marcia
als je een onregelmatinge cyclus hebt zou ik wachten tot je een echo hebt daar leggen ze het wel op vast want dit is gewoon heel moeilijk om te zeggen mis dat een ander een oplossing heeft maar ik zou het niet weten
Ik zou je langste cyclus aanhouden (maar zoveel verschil zit er niet in, 26 of 28 dagen) en dan kom je uit op bevallingsdatum 8 oktober. Als ik dat in een banner invul, ben je nu 5 weken en 3 dagen zwanger.
Thanks. Het kan aan mij liggen maar snap niet waarom ik dan 5 weken zwanger zou zijn. 18 januari t/m vandaag zijn toch 3 weken?
Ik kan je niet helpen met je vraag, maar het klopt dat verschillende sites verschillende tijden doorgeven! Ik ben volgens sommige sites 4 weken en 5 dagen zwanger, volgens mijn banner 4w en 6 dagen en volgens zwangerschapspagina 5 weken haha. Terwijl ik bij allemaal de uitgerekende datum van 13 oktober heb doorgegeven. We zullen inderdaad toch moeten afwachten tot de echo
Ja klopt.. 18 januari t/m 6 feb is 3 weken... maar je krijgt nog 2 kado! vandaar dat er gerekend wordt met je eerste dag van je laatste menstruatie. en dan wordt er gerekend met een cyclus van 28 dagen. liefs Jazzie
Een zwangerschap wordt inderdaad gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dat was 1 januari. Op het moment dat de bevruchting plaatsvindt, ben je volgens de teller dus al 2 weken zwanger. Als je een cyclus aanhoudt van 28 dagen, ben je nu dus 5 weken en 4 dagen zwanger en beval je rond 8 oktober.
Dankjewel. Het is een stuk duidelijker nu. Hihi ik dacht dat ik 3 weken zwanger was, maar het zijn er dus 5! Ik zal eens kijken of ik mijn banner aan kan passen