Tja ik wist ook even geen betere plaats voor dit bericht... Heeft iemand hier ook last van? Ik heb sinds een weekje ongelofelijk pijn in mijn handen, alsof ze heel stijf zijn, als een soort 'spierpijn'. Vooral 's ochtends als ik Lena uit haar bedje haal voel ik het, maar sinds twee dagen ook overdag... Het is heel vervelend, vooral als ik Lena wil oppakken, dan moet ik echt met vlakke handen doen anders doet het echt veel zeer. Hebben meer mensen hier last van? Komt het van het oppakken van babietje en gaat het weer over? Ik vind het echt maf, heb er nog nooit last van gehad! Hoop dat iemand het herkent!
Heb het ook gehad idd. Dan hield ik mijn hand op een rare manier om Thijmen vast te houden en kreeg ik daar kramp in enzo. Kreeg ook last van de arm waarin ik hem het meeste draag. Nu is het minder gelukkig. Misschien train je jezelf Het kan misschien helpen om je kindje om en om te dragen?
Ik heb dit ook gehad maar heb ook spierreuma en dacht eerst dat het hierdoor kwam. Bij mij was het de pees die van de duim naar de pols liep, deze was overbelast. Ik heb van de HA spalken voorgeschreven gekregen die ik droeg op de momenten dat ik Emiel niet hoefde te verzorgen en droeg ze ook 's nachts. Na een tijdje "rust" werd de pijn minder. Ook heb ik acupunctuur gehad.
Ik heb dat ook! Wel vervelend, ben al snel bang dat het rsi wordt ofzo, maar goed, ik zal Eva toch op moeten tillen . En de laatste dagen wil Eva telkens staan en lopen en dat wil ik haar toch ook niet ontnemen en ik vind het zelf natuurlijk heel erg leuk. Ik hoop wel dat het beter wordt, Eva wordt natuurlijk ook alleen maar zwaarder.
Ik heb dit ook! Kon al niks er over vinden hier op het forum.. Ik heb het eigenlijk sinds dat ik bevallen ben.. 'S ohtends zijn mn vingers zo stijf dat ik er echt bijna niks mee kan doen..Net of er een strak gespannen elastiek in mn vingers zit..Gelukkig zakt dit wel na 10 minuten af maar het is hartstikke vervelend! Door de ha ook al onderzocht maar die kon niks vinden echt raar
Ik heb dit ook! Eerst had ik het in m'n linkerhand (dat is over) en nu opeens in m'n rechter hand. Volgens de huisarts zijn het de pezen op de hand die overbelast zijn. Hij raadde aan om Ibuprofen te slikken als het erg pijn doet, dat is ontstekingsremmend. Van de linkerhand was een foto en een echo gemaakt, maar daar was niets verontrustends op te zien.
Nou zo te horen ligt het gewoon aan al die dikke babietjes Ben gerustgesteld, vermoedelijk is het gewoon idd van het tillen enzo... Bedankt allemaal
als het hetzelfde gevoel is wat ik in m'n arm had had ik het ook even een ander vraagje: hebben jullie ook rugpijn?
Had ik ook ja. Gewoon goed opletten hoe je je kindje optilt en draagt. Het is bij mij vanzelf overgegaan.
Hier ook wat rugpijn inderdaad. Vooral als ik Eva heb gevoed in een stoel, opsta en haar in bed wil leggen. Zodra ik dan voorover buk doet het pijn. Het is zwaar hoor, een kindje hebben!
Herkenbaar, had op een duur ook bijna geen kracht meer in mijn hand. Ben haar toen anders gaan oppakken en is toen vrij snel over gegegaan...
Hoi, Ja hier heb ik ook last van gehad, heb vier maanden hevige pijn gehad, het had bij mij met een pees te maken bij mijn duim die door een tunneltje loopt, zelfs met rust ging het niet over bij mij. Heb in het ziekenhuis een zeer pijnlijke spuit gehad, maar na drie dagen was alle pijn weg tot heden nog niet teruggehad Groetjes Monique76
Hoi, ik heb het ook gehad in m'n linkerhand/duim/pols. Ik gaf toen nog borstvoeding, dus de medicijnen waren geen optie. Het bleek ook de pees te zijn die wat meer ruimte (ofzoiets) nodig had en dat werd een kleine operatie. (kleine operatie, maar grote gevolgen, een week lang met m'n hand dik in het verband en mitella, lekker handig met een knulletje van een maand of 7...) Het blijkt veel voor te komen bij jonge moeders, doordat je bewegingen maakt die je voorheen eigenlijk niet of nauwelijks maakte. Ik heb nu voor rechts wat oefeningen meegekregen die ik kan doen, zodat die voorlopig nog niet onder het mes hoeft, maar soms hou ik me hart vast. Succes er mee in iedergeval!
Hier heb ik t ook..sinds een week na de bevalling. Direct diclofenac gekregen en 2 keer per week fysio...en zit er nog mee.. Ik heb t in allebei de polsen..t is een peesontsteking ze noemen t de quervain (als ik t goed schrijf..) hier een link.. http://www.handenteam.nl/HTZ%20web%20vr ... /index.htm
Ik had het ook, rond een maand of 3. Heel goed op de houding van mijn hand gelet, dat ik mijn polsen recht hield (als je op let hou je je hand in de raarste houdingen om je baby lekker vast te houden). En mijn dochtertje telkens mbv hardop "1-2-3" tellen eerst opgetrokken tot zit, hoort ze op deze leeftijd toch te oefenen. En dan vanuit haar zithouding optillen. Op de een of andere manier minder belastend voor mijn polsen. Handje onder haar billen en hop. Nu is het eigenlijk al weer weg, heeft dus een maand geduurd. Was ook bang voor rsi, dus dan is houding en ontzien erg belangrijk, voorkomen is beter dan genezen.