wie heeft er een goed middel tegen stria?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moppie2008, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie2008

4 jul 2008
    33
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb snel aanleg voor stria en ben nu 11 weken zwanger en krijg er al weer last van! Heeft iemand een goed middel tegen stria? Weet dat het niet te voorkomen is maar wil het toch proberen.

groetjes

2. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    Volgens mij is daar niet veel aan te doen, dat heeft met aanleg te maken.
    Ik heb het zelf ook best erg,maar niets helpt ertegen...
    Mijn moeder had het ook ....ligt aan de structuur van de huid geloof ik

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

je kan het echt niet voorkomen.je geeft dan echt geld voor niets uit hoor.kun je beter gewoon lekker die canten uitgeven aan baby spullen

4. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    je kan smeren en binden wat je wil..
    maar t is n fabel als dr n middel tegen bestaat!
    ik heb inmiddels van boven na benee
    en van links na recht de strepen erin staan..
    en niet zo n klein beetje ook..

:p

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Je kunt het niet tegengaan maar wel iets verminderen dacht ik. Volgens mijn gyn moet je Olivia smeren. Dit is een olie die je bij de gewone drogist kan kopen. Kost 6 euro per flesje en je doet er ongeveer 2 a 3 weken mee. Ik gebruik het al vanaf dag 1 en niets te zien.

6. moppie2008

4 jul 2008
    33
    0
    0
    Oke dank jullie wel, ga morgen toch zo flesje olivia kopen en als ik zie dat het niet werkt na een paar weken dan stop ik ermee. Dan kan ik idd me geld besteden aan me baby.

bedankt meiden

7. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Iedereen is qua huid verschillend, de 1 krijgt striae
    na 1 kilo aankomen. de ander na 20 kilo pas.
    Ik denk dat t puur met je hormonen te maken heeft
    en niet aan zalfjes te danken is.
    Ik heb mijn vorige zwangerschap echt alles geprobeerd
    en ik heb zulke erge striae gekregen dat me vel ervan hing..
    Geen rek meer in.. alleen maar uitgerekt..
    Als gevolg dat ik mijn vel moest laten inkorten.
    Daarom, ik geloof niet in smeersels.. Ik heb al die smeersels geprobeerd.
    Smeer zels alsnog bij mn 2e nu, maar puur omdat ik t lekker vind om mezelf in te smeren..
    En dat ik lekker mn buikje inwrijf :p
    (heerlijk die buik.. ondanks de strepen haha)

8. mmooii

mmooii Actief lid

23 aug 2008
    269
    0
    0
    Je kan het idd niet tegenhouden hey!
    Ik had er al last van voor ik wist dat ik zwanger was bij de 1e!
    Inmiddels zit mn hele buik eronder, niks aan te doen!

Tegen mijn is gezegd het gewoon wel zacht en soepel houden met creme of olie maar als je aanleg hebt is het gewoonweg niet tegen te houden....

9. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Misschien helpt annika zalf wel of van weleda zwangerschapsolie

Succes,

gr jacque

10. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Niets helpt echt. Natuurlijk is het wel goed om lekker te smeren om je huid soepel te houden, maar de strepen komen toch wel als je er aanleg voor hebt.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb er ook aanleg voor en ben met een week of 18 begonnen met Olivia. Is idd niet zo heel duur, maar je doet er wel heel lang mee hoor! Ik giet altijd mijn navel vol en dan kan ik mijn buik en benen prima insmeren. Doe t wel alleen 's avonds, omdat ik t echt heel smerig vind (hou sowieso niet van smeren)! En dan kan ik denk ik met een flesje de hele zwangerschap doen.

Ik ben er ws te laat mee begonnen, als t al zou helpen, want volgens mij heb ik sinds een paar dagen mijn eerste streepje te pakken :x

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Er is niet echt wat aan te doen, maar ik heb wel eens gehoord dat het dragen van een ondersteunende buikband of steunpanty voor zwangeren ook helpt, omdat het gewicht dan minder aan het vel van je buik hangt.

13. Flora78

Flora78 Lid

9 okt 2008
    23
    0
    0
    groningen
    Ik ben 19 weken zwanger en ben begonnen met creme van Biodermal, speciaal voor striae. Ik weet nog niet of het helpt, daar zal ik de komende tijd achter komen maar ik heb er wel vertrouwen in. Biodermal heeft ook een hele goede creme tegen lidtekens. Mijn zusje heeft een ingrijpende operatie gehad waar ze een groot lidteken aan over heeft gehouden en door die Biodermal is dat steeds verder aan het vervagen. Natuurlijk weet je niet hoe het geweest zou zijn als ze het niet had gebruikt, maar ik heb er vertrouwen in. Ik ben met creme tegen striae begonnen toen mn vel pijn begon te doen van het rekken. Niet alleen jeuk, maar ook echt pijn. Door die zalf trekt het veel minder en jeukt het zelfs niet meer. Voelt goed en soepel. Maar nogmaals, het is mn eerste zwangerschap dus ik weet nog niet of het echt gaat helpen...

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan het onderhuids bindweefsel wel soepel houden door te smeren met wat voor vettig goedje dan ook. Maar er zijn geen specifieke smeersels die het tegengaan.
    Ik las wel ergens dat slanke vrouwen er meer last van hadden dan dikkere vrouwen of vrouwen die al eens te dik zijn geweest omdat hun onderhuidsbindweefsel al eerder opgerekt is?
    Ohw, vandaar dat ik er zeker geen last van heb! ;)

15. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Ik smeer vanaf het begin mijn buik in met Waleda zwangerschapsolie dat trekt lekker snel je huid in, dus geen last van vette kleding ed. Helemaal tegengaan gaat toch niet als je er zo op reageert, maar je kan je huid wel een beetje helpen.

Succes!

16. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

IK heb veel geprobeerd maar niks heeft nog geholpen! Heb nu vorige week gehoord dat scrubben helpt! met scrub en zn handschoen!
    Ik ben dat nu aan het proberen haha

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met scrubben verwijder je alleen dode huidcellen van je opperhuid en bereik je niet het onderhuidsbindweefsel dat nog onder de lederhuid zit.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vind t niet zo gek klinken hoor, scrubben.
    Je geeft daarmee je bindweefsel wel een stevige massage (meer dan met een glibberig olie'tje) en das volgens mij idd goed ter voorkoming van striae.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje ik heb zoiets van krijg ik het krijg in het je krijgt er iets heel moois voor terug waar je trots op kan zijn.je gaat na de geboorte toch niet nog eens in navel truitjes lopen? ja in bikini oke maar heb je wel eens om je heen gekeken er lopen zelfs vrouwen met het schaamhaar tot op de knieƫn.(centerparcs/landal etc) dat vind ik toch net iets erger als dat een vrouw loopt met wat lichte strepen (ja ze worden weer lichter) en een goed verzorgt uiterlijk hoor.

daarbij kun je zelfs nog strepen krijgen tijdens het persen tijdens de bevallingomdat er druk op je buik komt.

Deel Deze Pagina