hoi.. ik had een vraagje.. ik ben nu 2 maanden terug bevallen van mn dochetertje om precies te zijn 7 aug... ik ben alleen nog niet onegesteld wanneer wordt je weer voor het eerste ongesteld na de bevalling? ik gef wel borstvoeding heeft dat enige invloed? hopelijk krijg ik snel antwoord? groetjes cristel
hoi Christel, borstvoeding geven heeft zeker invloed. Als je volledig borstvoeding blijft geven duurt het meestal een maand of 6 voor je weer ongesteld wordt. Je kunt hier echter nooit van op aan. Soms wordt je na 3 maanden al ongesteld, soms pas na 9 maanden, dat is dus per persoon verschillend. Realiseer je wel dat de eerste eisprong voor je eerste ongesteldheid plaatsvindt. Borstvoeding beschermt tot op zekere hoogte tegen een nieuwe zwangerschap, maar dat is dus geen 100%! Als je nog niet weer zwanger wilt worden raad ik je aan om aanvullende anticonceptie te gebruiken. En verder is het dus afwachten wanneer je ongesteldheid weer op gang komt. de eerste ongesteldheid is meestal heftiger dan je gewend bent, dus daar hoef je niet van te schrikken. Mirjam
ik vraag dit dus met het oog op een nieuwe zwangerschap... we willen het namelijk volgende maand gaan proberen maar ben nogniet ongesteld... ik kan namelijk ovr een paar jaar waarschijnlijk geen kinderen meer krijgen mn mn gyn zei dat alles weer normaal was op het moment (mn baar moeder bedoelde hij) dus als ik wilde dat het geen probleem zou zijn als ik weer zwanger zou zijn.. met het oog op mijn probleem met kinderen krijgen in de nabije toekomst...