Vleesbomen te zien tijdens 20 weken echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by Merel69, Feb 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Lieve allemaal,

Heel graag zou ik willen weten of hier mensen zijn die tijdens een echo te zien kregen dat er vleesbomen in de baarmoeder groeien.
    Heb je er last van gehad? En zo ja, wat kan er gebeuren?

Bij mij zijn dus gisteren 3 vleesbomen gezien. 6,3 en 1 cm in doorsnee. De ene was groter als baby's hoofdje.
    Er is me op het hart gedrukt dat het niet mis kan gaan. Alleen tijdens de bevalling zou je meer bloed kunnen verliezen of het kindje daalt niet goed in en moet je een keizersnee ondergaan.

Ik vond het zo'n akelig gezicht, de baby krulde zich om de boom heen, het leek alsof het ding een beetje in de weg zat.
    Omdat ik me nogal ongerust hierover maak zou ik graag van vrouwen willlen horen die hier ervaring mee hebben...

Liefs merel

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi,
    ik kreeg bij mijn negen weken echo ook te horen dat er een vleesboom zat. ik schrok me kapot want ze zei he wat is dat nou? maar gelukkig was het maar een vleesboom.

ik wist dat ze goedaardig waren dus ik maak me er niet druk om, hij was toen zo een 2cm groot, bijna net zo groot als de kleine! :rolleyes:
    de vk vertelde mij dat het veel voorkwam bij zwangeren, en dat hij de eerste drie maanden wel zou groeien maar daarna weer zou krimpen, of in ieder geval niet veel groter zou worden!
    het kan wel zijn dat als ze zo groot worden dat ze ergens tegen aan gaan drukken je wel wat pijn kan voelen!

gelukkig heeft de kleine er geen last van!

groetjes joyce

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Vleesboom is dat niet schadelijk voor de baby?
    Dacht dat het soort kanker was/is een vleesboom..
    is dat ook zo dan?

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee hoor, een vleesboom is een goedaardig gezwel. 't is wildvlees groei in de baarmoeder.

5. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wanneer krijg je dat dan?
    Kan iedereen dat krijgen?

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Idem bij mij, met de 12 weken echo zagen ze er eentje.
    Ik schrok ook, maar de echoscopist zei dat hij ze bij 1 op de 3 vrouwe nvind.
    Meestal geen probleem. onder invloed van de hormonen groeien ze wat, en vaak krimpen ze later ook weer.

Wellicht voor jou nog een extra echo later in de zwangerschap, maar meer zal er niet nodig zijn denk ik.

Bij mij kijken ze met twintig weken nog wel een keer.

7. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb ze zelf niet, maar mijn moeder had er van mij één die zo groot was als een grote peer. Die is toen wel operatief verwijderd terwijl ik in de baarmoeder zat (en dat was bijna 37 jaar geleden..). Maar ik kan het nog steeds navertellen, dus het is helemaal goedgekomen. Maar ik kan me voorstellen dat het wel een eng idee is. Hebben ze niet gezegd dat ze verwijderd moesten worden als ze te groot worden of zo?

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Iedereen kan ze idd krijgen. Bij mijn moeder waren ze ter grote van poliepen, dus net niet. Die hebben ze wel moeten verwijderen omdat ze vreselijke krampen kreeg.

Haar vriendin had een enorme vleesboom. Ik weet niet hoe groot het was, maar ze moest haar gehele baarmoeder laten verwijderen. Nu was die vriendin omdat moment ca. 45 jaar.

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Hoi,

Allemaal bedankt voor de antwoorden!
    Zo te lezen hoef ik me niet zoveel zorgen te maken, maar het was toch wel even schrikken toen ik het hoorde en zag. Bij 36 weken gaan ze nog een echo maken om te kijken hoe en wat. Waarschijnlijk zal ik bevallen via een keizersnee, want de kans dat baby niet indaalt is groot. Dit omdat die boom in de weg kan zitten. En meer kans op bloedverlies tijdens een gewone bevalling. Dus sowieso een poliklinische bevalling. Naar het ziekenhuis!.

Ayvida: Goh, dat ze die hebben verwijderd terwijl jij in de baarmoeder zat! Ze hebben niks gezegd over verwijderen, het kwam erop neer dat het gewoon blijft zitten en dat het geen gevaar oplevert! Vind het een gek idee, maar ik vertrouw maar op de verloskundige en gynacoloog!

wannabe: bij mijn eerste twee echo's, van 9 en 13 weken, is er helemaal niks gezien. Dus waarschijnlijk is deze boom bij mij gegroeid in nog geen 2 maanden. Gelukkig lees ik nu ook dat ze naar verloop de zwangerschap vordert, ook kleiner kunnen worden! Ik krijg bij 36 weken nog een echo...

Gewoon maar afwachten hoe het zich ontwikkeld verder...

Bedankt voor de antoorden!

Liefs Merel

10. Framboosje

Framboosje Actief lid

Oct 17, 2005
    259
    0
    0
    Goh zo vreemd.
    Ze konden dit toch wel een mooiere naam geven,klinkt raar.

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    het heet dan ook eigenlijk een Myoom, en die naam houd ik ook stug vol.
    Vleesboom klinkt echt heel erg vies

Share This Page