Heb ik een baarmoederverzakking?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by dochter2009, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    1,001
    0
    36
    Goedendag,

Ik ben 15 maanden geleden bevallen. ik heb 2,5 uur geperst en ben flink ingeknipt, daarbij wou mijn placenta bijna niet komen, maar na een hoop geduw uiteindelijk wel. Ik had veel hechtingen en veel pijn. Nu ben ik 15 maanden verder, heb ik eigenlijk altijd pijn bij het vrijen dus ik laat het maar. Doordat ik nu een nuvaring heb sinds een week is mij opgevallen dat ik een rare bobbel in mijn vagina heb. Ongeveer 2 cm in mijn vagina. Ik kan van links naar rechts mijn vinger eroverheen halen en het voelt als een bobbel, beetje vleezig en bovenop voelt het een beetje ingedeukt. Mijn nuvaring krijg ik niet goed ingebracht, gevolg is dat hij er altijd een ministukje uitsteekt en soms een stukje tussen mijn kleine schaamlippen belandt. Ik heb veel last van mijn onderrug en last van wat buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden. Moe ben ik ook en pijn bij het vrijen is er altijd. Net alsof hij hard stoot om het maar even plat te zeggen.

Een heel verhaal, maar ik vraag me af of dit een baarmoederverzakking kan zijn of bijvoorbeeld een cyste. Het zit niet aan de zijkant,maar echt 2cm vanaf de ingang, mijn vinger krijg ik er alleen geheel in als ik doorduw over die hobbel.

Groetjes Dina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

klinkt inderdaad als een verzakking. Je hebt er heel wat klachten van, ik zou een afspraak maken met de huisarts zodat die kan kijken of het daadwerkelijk een verzakking is en eventuele therapie kan afspreken. Dit kan een verwijzing zijn naar een bekkenfysiotherapeut en/of een verwijzing naar een gynaecoloog.

Mirjam

Share This Page