Vandaag voel ik mijn baby een stuk minder als de afgelopen dagen. Ik voel de baby wel af en toe maar echt een stuk minder. Vandaag ook bij de VK geweest en die zei dat het normaal is maar als ik groot verschil merk en de bewegingen erg veranderd zijn moet ik gewoon even bellen. Maar wanneer moet je je zorgen maken? De baby is volledig ingedaald. Het kan toch de ene dag minder zijn dan de andere dag? Want vorige week was de baby echt heeeeeel erg goed te voelen ineens en erg beweegelijk. Die verandering was ook van de ene op de andere dag en duurde dus tot gister. En vandaag is ie dus een stuk rustiger. Hartje geluisterd bij de VK en dat was goed. Wanneer zouden jullie je zorgen maken?
Ik heb Justin wel is een paar dagen niet gevoeld en toen maakte ik me hele erge zorgen, echo gehad en alles gewoon goed meneer lag te slapen, we waren net verhuisd namelijk dus comotie genoeg gehad. Ik denk dat heel erg op je gevoel moet afgaan, en plaag anders een beetje zodat hij dan toch even een schopje geeft, en anders laat een echo maken. Ik snap dat het heel vervelend voelt zo.
Ik was ook heel druk de afgelopen dagen (meer in mijn hoofd) maar de baby was ook zooo druk dus kan me aan de ene kant goed voorstellen dat ie nu echt even moe is. Ik voel de baby zonder te kloppen op mijn buik ofzo maar gewoon veel rustiger. Mijn gevoel zegt natuurlijk meteen dit is niet goed dus ga me dan zorgen maken. Maar heb vandaag nog de VK gesproken en het hartje gehoord dus dan denk ik weer ik maak me teveel zorgen om niets. Ik ga het even aankijken deze dagen en dan kijken of ik inderdaad om een echo moet vragen. Lastig he deze onzekerheid en niet weten wat er binnenin gebeurd?
Stomme vraag, kan het niet gewoon zijn dat je baby doordat die groter en ingedaald is minder bewegingsruimte heeft? Ik zou ook geen tango gaan dansen als ik klem zat...
Xaph, zeker geen stomme vraag. Het klopt inderdaad dat als de baby minder ruimte krijgt de bewegingen anders aanvoelen en meer geschuif wordt. Maar denk zelf dat het daar nog te vroeg voor is? Maar ik weet het niet
Ben zelf 6 weken zwanger van mijn eerste, dus kan niet uit ervaring spreken. Ik zou het met de verloskundige bespreken, en als die zegt dat het normaal is zou ik proberen om me geen zorgen te maken. Heb je een Anglesound? Dan kun je horen dat alles goed is met het hartje, misschien stelt je dat ook wat gerust.
Ik kan het me ergens wel voorstellen dat je je zorgen maakt als de bewegingen van je kindje ineens heel anders zijn. Ik heb het ook gehad en heb toen wel aan de bel getrokken, echo gehad, ctg gehad, alles goed gelukkig. Maar ken ook iemand bij wie het achteraf niet goed was (37 jr geleden) die bleek in de 7e of 8e een placenta-infarct te hebben gehad en daardoor bewoog de baby niet of nauwelijks hebben dus nu een gehandicapte dochter. Dus 10x te veel bellen dan helemaal niet. En stomme vragen bestaan niet, al helemaal niet in dergelijke gevallen!!!
Bij mij zijn de bewegingen ook veranderd hoor. Voorheen waren zijn bewegingen wild en eindeloos. Nu zijn ze veel rustiger, maar wel vrij constant. Gister had hij ook een wat rustiger dagje, maar gelukkig weet hij precies wanneer ik wil dat ie schopt en dat doet ie dan ook heel erg lief en dan is mama weer rustig
Ik had dit in een andere topic geschreven: "Dank je wel neutron. vandaag helemaal happy opgestaan want de baby bewoog er weer vrolijk op los. Sowieso de afgelopen dagen meer dan 6 keer gevoeld alleen zo anders dat ik me echt zorgen maakte. Maar ben nu weer helemaal blij." Voel de baby dus vandaag gelukkig weer wat meer zoals altijd. Robertsaskia, dat lijkt me vreselijk voor die mensen maar denk dat zoals het nu gaat ik me om niets zorgen maak omdat de baby toch voldoende beweegt alleen werd het wat rustiger. Omdat ik die dag bij de VK ben geweest en zij beaamde dat het normaal is en het hartje goed klopte denk ik dat het wel oké is. Heb me wel erge zorgen gemaakt hoor.
Ik herken het ook helemaal hoor! 'k heb zowieso een rustige baby in mn buik maar er zijn echt dagen bij dat ik de baby veel minder voel. Ben toen ook 2 x naar het ziekenhuis geweest voor een ctg maar gelukkig was altijd alles goed. 'k ben nu 39 weken zwanger en merk dat de bewegingen echt veel anders voelen dan met bijvoorbeeld 25 wk. De baby schopt bij mij nu niet echt meer maar duwt zich af en toe tegen de zijkant aan.
Hee hoi! Ik heb het zelf ook gehad! heb er woensdagnacht/donderdagochtend zeg maar in het ziekenhuis gezeten, omdat ik de kleine dus ook niet meer voelde..! De verloskundige zei tegen mij ( van het ziekenhuis zelf ) Je moet kijken als je de kleine ongv 6 x per dag voelt.. is het minder als 6 x dan moet je contact opnemen met je eigen verloskundige! Voel je de kleine vaker als 6 x per dag bewegen! geen zorgen maken dan is er niets aan de hand!! Suc6 veder! Liefs Neutron