Bij onze 1e echo 10 april zijn we er helaas achter gekomen dat het hartje waarschijnlijk met 8 weken is gestopt.. Dit was een grote schok want ik had heel geen buikpijn of bloedverlies gehad. Ik zou afgelopen donderdag middag de pillen in gaan nemen, maar had donderdag ochtend wat bloed verlies dus ik heb het afgewacht. Zaterdag kreeg ik meer buikpijn en zaterdag avond gingen de ongesteldheids krampen over in ontzettend pijnlijke weeën, gepaard met veel bloedverlies. Dit heeft 4 a 5uur geduurd. Daarna zakte de pijn af en ben ik in slaap gevallen. Zondag middag dacht ik dat ik naar de wc moest, maar toen ik ging zitten gleed het kindje (denk ik?) en zo uit. Ik schrok er erg van! Ik ga er vanuit dat het t kindje was, want ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. Alleen het zag er totaal niet uit als een kindje.. Het was ook vele malen groter als ik had gedacht. Op de echo was het kindje zo'n 1,5 cm. Maar dat wat er uit kwam was zeker 5 cm! Het zag er uit als een soort zak. Aan de voorkant was het het grootste, en de achter kant liep naar elkaar toe als een soort staartje? Zou het t vruchtzakje kunnen zijn dat t kindje er in zat? Heb alleen een foto gemaakt, en het toen snel door gespoeld. Was een helemaal in paniek/shock.. Het bloedverlies is nu wel een heel stuk minder, en ik bloed al nauwelijks meer. De pijn is ook weg. Dus zou dit dan m'n miskraam geweest zijn? En hoe lang moet je rust houden na je miskraam en wat mag je wel en niet? Hoorde dat je sowieso 2 weken niet zwaar mag tillen, maar zijn er ook nog andere dingen die niet mogen? Ik hoop dat u antwoorden voor me heeft, want ik voel me erg onzeker.. Groetjes
Hoihoi, Het vruchtje komt verpakt in vruchtzak en placentaweefsel en bloed naar buiten. Het is ongeveer ter grootte van een kippenei. Op het moment dat de pijn het heftigst was en toen de pijn weg dat is het moment geweest dat het vruchtje hoogst waarschijnlijk is afgekomen. Ik denk dat wat je in de ochtend verloor een bloedstolsel is geweest. Nu het bloedverlies zo goed als gestopt is mag je er van uit gaan dat de miskraam compleet is. overleg nog even met je verloskundige of een controle echo nodig is. (wij doen dit altijd wel) Sterkte! Imke
Bedankt voor je antwoord! Hoop maar dat t idd compleet is. Ben er nu wel een beetje klaar mee.. Tijd om het af te sluiten Ja ik heb vrijdag een controle echo. Vond ik zelf ook fijner, dan weet ik iig zeker dat het goed zit!