Helder bloedverlies bij 5 weken, geen stolsels

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamalie, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalie

Mamalie Lid

10 dec 2013
    6
    0
    0
    Amsterdam
    Sinds gistermorgen heb ik helderrood bloedverlies. Niet heel veel, maar bij het plassen komt er wel steeds iets mee. Huisarts zegt dat er niets anders opzit dan afwachten. Dat begrijp ik wel maar leef nu echt tussen hoop en vrees. Gisteren had ik ook lichte menstruatieachtige kramp bij soms nu na een nacht goed slapen is dat weg en is het bloeden ook minder geworden. Wel iets meer slijmerig/doorzichtig en veel lichter van kleur.
    Hou ik mezelf voor de gek als ik blijf denken dat het het begin in van een miskraam of hoeft het niks ergs te betekenen. Dit is mijn vierde zwangerschap. Heb drie gezonde kinderen, waaronder een tweeling en heb vorig jaar een miskraam gehad die opgewekt werd omdat er een lege vrachtzak op de echo te zien was.
    Ik ben 43 jaar.
    Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen want het wachten is vreselijk!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het is lastig rondom deze termijn. Je hebt door je leeftijd een vrij grote kans op een miskraam namelijk. Het bloedverlies hoeft niets te betekenen, het is iets wat vaak voor komt. Ook af en toe krampen hebben is normaal. Maar ik kan je gewoon niet zeggen of het wel of niet goed zit. Het is nu nog te vroeg om iets te zien op een echo. Je moet echt nog een paar weken wachten. ternzij je steeds meer bloed verliest, dan moet je even de verloskundige bellen. Die kunnen dan een echo regelen.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina