Pijn in heupen tijdens slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anja1977, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    's nachts als ik te lang op 1 zij lig dan krijg ik pijn in mijn heup. Moet dan van zij wisselen (Voedingskussen de ander kant op, wat een onderneming!) maar dan gaat t op den duur aan die kant ook pijn doen.
    Vandaag blijft m'n heup aan de rechterkant gevoelig.
    Herkent iemand dit? Ik heb woensdag weer een afspraak bij de gyn, zal het ook met haar bespreken!

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mij komt het door bi. Ik kan niet lang in 1 houding zitten, liggen of staan. Omdraaien in bed is een drama, buik zit in de weg, voedingskussen ligt in de weg, mn bekken werkt niet mee. Helaas alleen maar herkenning en geen tips. Succes ermee.

3. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar die pijn in mijn heupen. Als ik op 1 kant heb gelegen blijft het vervolgens pijnlijk. Ik slaap nog niet met voedingskussen dus dat ga ik zoiezo doen nu

4. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ja ik heb precies hetzelfde. het voelt al na een half uur alsof ik uuuuren op die heup heb gelegen. Rug ligt ook echt niet lekker. Constant draaien en gebroken nachten helaas. Ik zie alleen dat jij nog wat minder ver bent.. ik weet niet of ik dat al had met 15 weken. Volgens mij wat later. Ik heb geen bekkeninstabiliteit dus het hoeft xaar niet mee te maken te hebben. Gewoon de buik die in de weg zit waardoor je misschien stijver ligt en er vaten ofzo worden afgekneld..

5. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ook grote herkenbaarheid hier.
    Het hoort er gewoon een beetje bij en er is niks aan te doen.
    Vind het wel heel rot voor je dat je er nu al last van hebt.
    Je verwacht een tweeling lees ik, gefeliciteerd!
    Ben je al onder behandeling van een fysio?

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kunnen deze klachten al eerder komen omdat ik zwanger ben van een tweeling en mijn buik al flink gegroeid is!
    Fijn de herkenning, jammer dat er geen oplossing is 😁
    Nee, nog niet hij de fysio, maar dat zal er wel aankomen als ik jullie hoor/lees

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Heel herkenbaar! Verschrikkelijk... Op het einde sliep ik er gewoon niet meer van. Er is niet veel aan te doen helaas...

8. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik heb het ook. Ik dan ook bijna niet draaien van de pijn. Ik heb het pas sinds een week of 30 maar fijn is anders!
    Als ik jou was zou ik even contact opnemen met een fysiotherapeut.. Zeker omdat je al zo vroeg last hebt! Succes..

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank meiden! Woensdag heb ik een afspraak met de gyn en bespreek ik dit gelijk.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Zeker herkenbaar!!! Het doet veel pijn en daarna begint het te tintelen.. En dan moet ik me omdraaien.. Gebroken nachten :(

11. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik herken het ook. Ik ben nu 34 weken zwanger van een tweeling en zie er haast tegenop om te gaan slapen, ondanks dat ik kapot-moe ben. Steeds wakker liggen en draaien is een hele onderneming....

Een oplossing heb ik niet. Een kussen tussen m'n benen helpt wel wat zodat m'n bekken wat ruimte heeft.

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jullie zijn allemaal zo veel verder in de zwschap, apart dat ik het al "zo vroeg" heb. Hoor t overmorgen wel :)
    Straks weer heerlijk met de slang (zo noemt manlief het Voedingskussen) slapen 😃

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Herkenbaar. Ik had het niet zo vroeg maar wel vanaf een week of 20. Sinds een paar weken slaap ik met voedingskussen, wat een verademing!

14. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Heb er slapeloze nachten van.. Maar ik kreeg het volgens mij vanaf een weekan of 30, loop er ook voor bij de fysio.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik had het juist wel zo vroeg in de zwangerschap, bij mij is het juist minder geworden nu (33 weken), ik hoop dat dat bij jou ook minder wordt. Het was ook niet bi bij mij. Bij mijn eerste had ik het juist na de bevalling enkele maanden, maar niet zo erg als in de eerst periode van deze zwangerschap. Ik heb het idee dat het te maken heeft met dat je bekken anders gaat staan (en weer terug na de bevalling) en dat je heupen andere drukpunten krijgen met liggen, waardoor ze sneller pijn gaan doen.

16. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hoi Anja,
    Helaas heb ik dit ook. Sinds ergens begin van de 20 weken... Heel vervelend. Ik ging vanaf 24 weken naar de fysiogym. Helaas hielp dit niets. Ik kreeg steeds meer pijn, ook bij het opstaan vanuit de bank/stoel en uiteindelijk ook bij t lopen.

Uiteindelijk aangegeven bij de VK en die vertelde me dat ik beter naar de mensendieck kon gaan. Hier had ik nog nooit van gehoord, maar dit is eigenlijk hetzelfde als een fysio, alleen hij/zij begint met het kijken naar je houding.

Hier kwam ik erachter dat ik bij het zitten vaak mn ene been over de andere doe en dit heel slecht is voor je bekken als je zwanger bent. Doordat ik hiermee mn bekken op slot zet, deed opstaan pijn.

Bij het lopen zette ik te grote stappen en waggelde ik teveel.

En bij het liggen, lag ik altijd met 1 knie opgetrokken met een voedingskussen eronder (http://www.devoorzorg.be/SiteCollectionImages/Campagne/Rugweb/rughouding-slapen02.jpg maar dan met kussen onder mn been of knie). Hierdoor leg je ook weer je bekken erg in elkaar en zitten je spieren dus helemaal in elkaar. Ze vertelde me dat ik mn knieen gelijk moest houden met een dun kussen eronder en dan zo min mogelijk optrekken zodat je spieren zoveel mogelijk ruimte krijgen. (http://www.bekkenfysiotherapie-smeets.nl/uploads/1/2/0/9/12093036/8747692.png).

Alle aanpassingen waren heel erg wennen, MAAR vooral de slaaphouding heeft me ZOVEEL geholpen. Ik word bijna pijnloos wakker nu :).

LAng verhaal kort (hopelijk staan er wat tips voor je in) bezoek een mensendieck en kijk goed hoe je bepaalde dingen doet. Ze heeft me uiteindelijk oefeningen gegeven (Die ook via de fysio krijgt) maar dan wel zodat mn bekken recht blijft. Ik ben tevreden en heb een stuk minder pijn :).

Sterkte!

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Monijari, dank je wel voor je uitgebreide reacties en tips.
    Ik lig ook graag met 1 been opgetrokken, zal daar opletten!
    Dank voor de tips, bespreek ze morgen. Maar wat een verademing zal het voor je zijn om eindelijk heerlijk te slapen!
    Afgelopen nacht was de pijn weer wat minder, het komt en gaat een beetje.

18. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Hier ook herkenbaar. Alleen had ik hier toen ik niet zwanger was ook al last van. Pas na de geboorte van mijn dochter eigenlijk, toen had ik nooit last. En nu dus wel, maar niet elke nacht gelukkig. Ik dacht dat het aan mijn matras lag ofzo haha. Ik zal ook eens op mijn houding letten.

19. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Hier ook slapeloze nachten. Ik loop bij de fysio voor bekkenpijn. Ik slaap al met een kussen tussen me benen maar deze doe ik vaak halverwege de nacht weg omdat deze in de weg ligt. Alles doet zeer met slapen me heupen, me liezen en me rug en omdraaien is helemaal een gevecht. Succes bespreek het even met je vk en overleg voor eventueel fysio.

20. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Hoe is je afspraak bij de gyn gegaan?

Deel Deze Pagina