Hoe zouden jullie willen bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleinmonster, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Ben erg benieuwd naar hoe jullie zouden willen bevallen.

Ik zou graag thuis willen bevallen in vertrouwde omgeving. ik zou graag foto's willen hebben van de bevalling en indien de kraamzorg dit niet willen doen vraag ik waarschijnlijk mn moeder, ik zou het mooi vinden als mn vriend onze kleine meid aanpakt en bij me legt dus dat de verloskundige er meer is voor het geval dat.
    De navelstreng niet gelijk doorgeknipt en de kleine via de borstcrawl naar de borst laten happen.

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zou willen dat ik geen vacuüm nodig heb deze keer, mijn placenta zelf loslaat zodat ik niet na een half uur al word gescheiden van mijn kind. En mede daardoor mijn kind ipv zijn eerste zuigreflex op de vinger van mijn man uitoefent bij mij aan de borst drinkt.

Dat is wat ik zou willen na aanleiding van de vorige bevalling. Verder wil ik niet zo veel. Laat het allemaal maar goed gaan :D

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker midden in de nacht in mijn eigen huis met 2 door slapende kindjes. Of dat gaat werken?? De eerste sliep gewoon door toen zijn zusje geboren werd. Maar zij slaapt heel licht en dan is het nog maar afwachten of het weer in de nacht gebeurd. Zou in een ziekenhuis bevallen heel.erg vinden ☺

4. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ik heb weinig keus, omdat ik zwanger ben van een tweeling zal ik sowieso in het ziekenhuis moeten bevallen.
    Maar ik denk dat ik er anders ook voor zou hebben gekozen om in het ziekenhuis te bevallen. Vind ik toch een prettig idee dat als er iets mis gaat je in het ziekenhuis bent.
    Zoals het er nu naar uit ziet kan ik natuurlijk bevallen, maar mocht het keizersnede worden zou ik dat ook niet erg vinden. Als ze er maar levend uitkomen!
    Enige wat ik niet hoop is dat de eerste natuurlijk wordt geboren en de tweede met een spoedkeizersnede.. Dan heb je echt alle nadelen van allebei. Maar gelukkig komt dat niet zovaak voor.
    Verder wil ik juist vooral geen foto's of video van de bevalling en dat mijn man naast mijn hoofd staat ipv mee gaat kijken.
    Is voor iedereen anders dat blijkt wel dus! ;)

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier grote wens voor een natuurlijke badbevalling thuis, zonder interventies. Geen idee of 't mag en kan, maar ik ga er zeker voor knokken!

6. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik beval in het ziekenhuis, zou graag willen dat de papa de navelstreng doorknipt en haar eerste flesje geeft :)
    Het liefdt beval ik zonder pijnmedicatie maar ik heb echt als laatste optie zo een pompje.
    Hopelijk gaat het voorspoedig , we laten ons verassen )

7. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik beval sowieso in het ziekenhuis, ook al was het niet medisch noodzakelijk had ik dat gewild. En voor de rest is mijn enige zorg dat ze deze 2 er gezond en wel uitkrijgen. Bij 1 is het van grote zorg dat de drain wordt afgeklemd.

8. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Hopelijk weer zo snel als de eerste keer. Weer in het ziekenhuis met ruggenprik en binnen 5 min. Persen geboren.

We zullen zien!

9. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    #9 Kim31, 6 mei 2015
    Laatst bewerkt: 6 mei 2015
    Ik open met manlief het kangoeroezakje op m'n buik en daar zit onze prachtige baby puntgaaf op ons te wachten ;)

Maar goed, in de echte wereld hoop dat onze derde zich pas na 37 weken aandient en ik dit keer een baby op m'n buik mag hebben. Een grote bonus zou een vlotte, liefdevolle thuisbevalling zijn waarin manlief een grote tol vervult waar ik en baby ongeschonden uit komen.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Met ervaring van de eerste op zak wil ik in het ziekenhuis bevallen. Ik hoef geen foto's en maak geen bevallingsplan. Het loopt vaak toch niet altijd zoals je wil en op dat moment was ik gewoon blij dat alles goed is gegaan en een gezonde zoon had. Ik had er 40uur opzitten. Zaken als wie pakt de baby aan dacht ik echt niet meer over na hoor.
    Oja..en het liefste weer zonder pijnbestreiding.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik wil absoluut niet thuis, dat wilde ik bij de eerste ook niet en achteraf was ik daar ook erg blij om.
    NIEMAND anders dan mijn partner en personeel in de kamer.
    Geen onnodige medicatie zoals pijnbestrijding als het niet nodig is.
    en hechten NIET zonder verdoving... dat zal ik de volgende keer zeker duidelijk maken :p

12. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen, hopelijk gaat het niet te snel want bij de eerste ging het al rap en ik wil absoluut niet thuis bevallen, ik moet er niet aan denken brrr. Verdoving als het niet te snel gaat.

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    😂😂

Ik wil graag in het ziekenhuis, met pijnbestrijding. Wil graag dat mijn vriend de navelstreng doorknipt en verder hoop ik natuurlijk dat het allemaal soepeltjes verloopt en we gauw weer naar huis mogen 😊
    Familie wordt pas gebeld als de baby er is.

14. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Zonder knip en zonder vacuüm.
    Was bij ons dochtertje wel nodig.
    En dat de bevalling natuurlijk op gang komt, in plaats van ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen.

15. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat leuk om al die verschillende reacties te lezen!
    Ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen, meer inderdaad met het idee dat als er wel wat gebeurd we dan al in het ziekenhuis zijn.

verder inderdaad alleen mijn vriend erbij en de verloskundige :)
    Ik hoop heel erg dat ik geen knip, of iets anders engs hoef en uiteraard dat de kleine gezond geboren word!

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wat sneller, zeg binnen twaalf uur, met een ingedaald kind, zonder weeopwekkers, zonder knip en zonder vacuum. Verder doe ik niet aan al die romantische meuk.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tsja, het gaat toch vaak anders dan verwacht. Ik denk daarom: het komt zoals het komt. Kan me wel gaan blindstaren op allerlei ideaalbeelden, maar dan moet je daar achteraf weer mee dealen.
    Het zou mooi zijn als we deze keer niet rennend (ik lag uiteraard in bed) door de gang van het ziekenhuis naar de OK hoeven voor een spoedkeizersnee. Maar als het moet dan moet het. Alles voor een goede afloop.
    Het schijnt dat ze in de verloskamer van het ziekenhuis een bad hebben. Dat lijkt me heerlijk. Als 't kan ...

18. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Lekker thuis bevallen binnen 8 uurtjes en midden in de nacht. En dan heerlijk genieten in de stille nacht van jr pasgeboren wondertje! Net zoals bij de eerste :)

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat ik wilde:
    Thuis bevallen, in bad. Bevalbad stond al klaar. Zag mezelf al sereen puffend ronddobberen om uiteindelijk heel mooi mijn kindje in het water geboren laten te worden...
    Ook wilde ik alleen de noodzakelijke mensen erbij. Alleen man, vk en kraamzorg. Ik weet van mezelf dat ik het liefst rust heb als ik me niet fijn voel of pijn heb.
    Verder absoluut geen pijnbestrijding.
    Na de bevalling zo snel mogelijk aanleggen.

Het werd...
    Een bevalling in het ziekenhuis omdat het vruchtwater geelgroen was. Lag op mijn zij in bed aan de ctg ipv in bad. Eerst persen in bed, bevallen op de baarkruk.
    Baby lag bij me en werd op een gegeven moment onrustig. Ik gaf aan haar aan te willen leggen. Verpleegkundige heel streng: eerst moeders (ik moest aan het infuus vanwege vloeien).

Sta tijdens de bevalling vooral open voor andere houdingen en klamp je niet vast aan hoe je het zou willen hebben. Ik heb even moeten huilen toen de vk zei dat ik naar het ziekenhuis moest... Ik wilde zo graag thuis. Het was slikken, accepteren en doorgaan. Ik had de baarkruk van te voren ook niet bedacht maar wat een uitkomst.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik zou nu graag thuis bevallen, zoveel mogelijk samen met mijn man doen zonder bemoeienissen.
    uiteraard wel onder controle van een vk

3x zh bevalling gehad met paar mensen erbij dus zou het ook wel anders willen.

Deel Deze Pagina