5 dagen koorts door griep

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MinnieJ, Feb 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik maak me een beetje zorgen en voel me niet echt serieus genomen door mijn huisarts, of gerustgesteld in ieder geval. Ik heb nu al ruim 5 dagen koorts, af en toe zakt het als ik paracetamol neem maar dan stijgt het later op de dag toch weer en blijft het ergens tussen de 38 en 38.5

Mijn huisarts wil me pas weer terug zien als ik 10 dagen koorts heb. Is dit schadelijk voor mijn kind? IK ben 20 weken zwanger. Ik denk zelf een keelontsteking te hebben want heb al dagen enorme pijn bij het hoesten en keelpijn.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Neem je al 4xdgs 2 paracetamol? Dit kan de koorts echt verlagen en is ook belangrijk om te nemen. Als je de koorts daarmee onderdrukt is het prima. Als je temperatuur niet boven de 38,5 komt zou ik me niet te veel zorgen maken en lekker uitzieken. Je kan hier natuurlijk altijd je verloskundige over bellen in dit soort gevallen als je je niet serieus genomen voelt. Beterschap

Groeten Evelien

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Tja ik heb net weer de huisarts gebeld, ik denk dat ik dus echt een keelontsteking heb, de pijn en hoesten gaat maar niet weg en ook de koorts/verhoging niet, nu begin ik ook last te krijgen van mijn oren:(

IK ben helaas onder controle bij de gynaecoloog in het ziekenhuis en zij zeggen dat ik voor dit soort zaken naar de huisarts moet gaan. Zij kunnen hier dus niks mee helaas...

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik heb om een antibiotica kuur gevraagd, ik weet dat die bestaan voor zwangere vrouwen. Ik word hier om 12u over terug gebeld. Weet u of de antibiotica die zwangere vrouwen veilig mogen slikken door de placenta gaan? Of helemaal niet of in heel weinig mate?

5. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Veel antibiotica kunnen gewoon gebruikt worden inderdaad!

Groeten Evelien

Share This Page