pijn in je handen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fluffie, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluffie

fluffie Lid

26 jun 2008
    30
    0
    0
    arbeidster
    hoi hoi,

sinds enige weken heb ik enorm veel pijn in mijn handen...
    als ik lange tijd met mijn armen naar beneden loop, dan is het net of al het bloed zit in mijn handen ze wegen dan precies 100kilo! een tijdje later krijg ik er een voos gevoel in, net of ze slapen...

weeet iemand wat dit is, of wat je er tegen kan doen?

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Is denk ik een teken dat je vocht begint vast te houden. Dat merk je inderdaad bijvoorbeeld met warm weer, of als je lang loopt zoals je beschrijft.

Je kan het iets verlichten, door bijvoorbeeld minder zout eten, (bleek)selderij en dat soort huismiddeltjes tegen vocht vast houden, maar uiteindelijk is bevallen het enige dat echt helpt. Misschien hebben andere mensen nog goede tips tegen vocht vast houden?

Lekker met je handen omhoog dus :D (als dat het is tenminste)

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    carpale tunnel syndroom meid, kun je laten opereren of een speciale spalk voor aanschaven. ik heb een operatie gehad al voor de zwangerschap en heb er nu soms weer last van.
    kijk maar eens op google voor duidelijke uitleg. heeft te maken met het vocht dat je vasthoud en de banen in je pols vernauwd. niks ernstigs. vaak na de bevalling direct weg.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik denk het carpale tunnel syndroom door het vocht. Heb hier zelf ook veel last van in beiden handen met in de nacht stijve en pijnlijke vingers en krachtverlies in mijn handen. Rechts zelfs 2 vingers waar continue het topje van tintelt / slaapt. Helaas weet ik er geen goede tips voor. Zou ook graag willen weten hoe het weg gaat of minder wordt. Maar blijkbaar is het uitzingen tot de bevalling. Je kunt wel proberen zoveel mogelijk vocht tegen te gaan: veel water drinken, komkommer, tomaat zijn vochtafdrijvers en brandnetel thee.

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Inderdaad het carpaal tunnel syndroom.
    Hier ook last van, vooral mijn linkerhand, daar slapen 2 vingers plus een stukje hand 24 uur per dag. Ook gaat het nu pijn doen.

Tegen mij is gezegd dat het helpt om snachts een skeelerpolsbeschermer om te doen.
    Dat heeft bij mij welgeteld 1 dag geholpen.. Toen mijn vingers nog niet continu sliepen droeg ik die polsbeschermer met bijvoorbeeld autorijden.. Dan sliepen mijn vingers niet meer.
    Maar nu valt er bij mij niks meer aan te doen ipv bevallen.

Het komt doordat aders en zenuwen in je pols bekneld komen te zitten door vocht.
    Probeer zoveel mogelijk te drinken, minder zout en veel komkommer, tomaat en bleekselderij te nuttigen. Hier helpt het niet, misschien bij jou wel.

Deel Deze Pagina