Bij de vorige keer zwangerschapssuiker en nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamaSylvia1975, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ok, het is nog erg pril, maar toch alvast deze vraag.

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik zo rond de 26 weken hogere suikerwaarden, en heb de laatste 2 weken ongeveer moeten spuiten (ben bevallen met 32 weken, een tweeling)
    Moet ik dit nu eerst met de ha bespreken of de vk bellen, want volgens mij moet ik weer onder controle in het ziekenhuis.
    Wie weet raad?

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Mijn gyn vertelde toendertijd bij de nacontrole dat je ongeveer 60% kans heb dat t de volgende zwangerschap weer terug komt. Ik had vanaf 17weken hoge bloeddruk en 19 weken zwangerschapssuiker, als ik nu weer zwanger ziu zijn kom je waarschijnlijk eerst onder controle van de verloskundig en later pas bij de gyn. Weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo zou gaan ....

Natuurlijk nog GEFELICITEERD :)

3. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Dank je wel voor je antwoord.

Ik zal als ik een paar weken verder ben eens de vk bellen.

Moet zeggen ben nooit op nacontrole bij de gyn geweest, wel bij de internist, kan me vaag herinneren dat het toen wel ter sprake is gekomen.......... maar het is nu meer ik heb de klok horen luiden, maar weet niet meer precies waar de kleppel hangt.......

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn gyn vertelde mij dat bij hetzelfde of hoger startgewicht van mama je er "vergif" op kon innemen dat je weer suiker krijgt. In duitsland wordt je standaard al getest op suiker in de periode tuusen 24 en 27 weken, bij mij kwam daar idd suiker uit. Nu was ik bij deze zwangerschap ook nog eens 10 kilo zwaarder dan bij de vorige zwangerschap. Helaas zullen we niet weten of ik zwangerschapssuiker zal ontwikkelen omdat we de zwangerschap hebben moeten afbreken ivm een kindje met trisomie 18.

5. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Jeetje wat heftig!!
    heb helemaal kippenvel!
    Sterkte in de komende moeilijke tijd!

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ben 5 maanden geleden bevallen van ons zoontje en kreeg ook na week 26 licht verhoogde waardes.
    Uiteindelijk geen insuline nodig gehad maar wel een dieet. Zoontje was ook +4 kilo bij de geboorte.

Nu ben ik er vorige week achter gekomen dat ik alweer zwanger ben van de tweede! :$

Ook al bij de VK geweest en die zei dat ze nu heeeeeeeel streng gaan controleren op suiker en ik nog vaker gecontroleerd/geprikt ga worden.

Dus....ik lees even mee! :)

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Poeh, sterkte hoor! :(

8. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik heb vanmorgen toch ook nog even de vk gebeld en nu heb in over 4 weken een afspraak........ (wat zullen die 4 weken lang duren;))
    Maar echt antwoord op mijn vraag gaf ze niet, denk wel dat ze het bloed nu beter in de gaten gaan houden.
    En misschien moet ik wel straks meteen zelf mijn waardes weer in de gaten houden.........

We zullen zien.

9. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hierbij de vorige zwangerschap ook in het laatst te suiker!nu zwanger van de 3e en ik wordt erg goed in de gaten gehouden met allerlei bloedtesten over 2 2 wkn naar het zkh nuchter prikken en daarna suikerwater drinken en dan 2 uur wachten en dan prikken ze opnieuw om te kijken hoe ik reageer op suikers....tot nu toe is alles super in orde!:)en ik denk dat je wel goed in de gaten wordt gehouden;)

Deel Deze Pagina