Hee meiden, even een vraagje, ik ben nu 27 weken zwanger en houdt sinds deze week wel heel erg veel vocht vast... Hoor t nu ook van veel mensen uit m'n omgeving zo gisteren bijvoorbeeld: stond even met buurman te praten zegt ie in 1x zoooo wat is er met jou hoofd gebeurd staat op ontploffen ikke voelen en voelde kei veel vocht ikke snel naar de spiegel binnen en ja hoor een heel erg opgeblazen gezicht enorme wallen etc. ik ben uiteindelijk even op de bank gaan liggen en toen was het na 1 uurtje weer weg... Vandaag kwam mijn tante naar me toe ze zegt oeh.. meis jij houdt veel vocht vast dus ik keek haar echt zo aan ik zei ja ik heb m'n ringen maar afgedaan want dalijk krijg ik ze niet meer af.. M'n tante zei gelijk ja maar je hebt ook giga dikke voeten van die kussentjes aan de bovenkant (had open schoenen aan) ikke kijken zo idd dat was me nog niet opgevallen had wel zere voeten maar niet op vocht gelet...ze zei als je gaat zitten gewoon gelijk even met je benen omhoog dat is goed... dus nu gaat t wel weer maar heeft iemand hier nu ook last van?? komt t omdat t warmer weer wordt?? ik dacht echt dat je pas als t heel warm buiten is vocht vast gaat houden... en zoiezo pas na 30 weken zwangerschap?? of heb ik het nou helemaal verkeerd?? Is vocht erg?? sorry hoor zit in 1x met zoveel vragen....
Bij mij is het ook in een paar dagen heel erg geworden....helaas, nu een week of 4 geleden, ineens begonnen. Sowieso heeft het inderdaad met het warmere weer te maken. Zolang je geen andere klachten hebt die kunnen wijzen op zwangerschapsvergiftiging (hoofdpijn, sterretjes zien, hoge buikpijn etc) hoef je je geen zorgen te maken. Er is helaas weinig tegen te doen! bij mij helpt met mijn voeten omhoog zitten ed namelijk ook niet, ik pas nog maar 1 paar schoenen.
Hoi Eylem, Nu ga ik me idd toch wel een beetje zorgen maken zie mijn Forum: 25wkn Bloedprop verloren en giga steken in ribben... Ben Donderdag nog naar Gynocoloog geweest en toen was mijn bloeddruk helemaal niet hoog 130/80 maar normalieter issy dus wel hoog en heb dus ook heel veel steken in mijn ribben... weet nu eigenlijk echt niet wat ik moet doen voel me namelijk altijd een aansteller... Maar meid zie dat je nu 39 weken en 2 dagen zwanger bent!! wat leuk!! gaat t allemaal nog goed of voel je al wat??haha enuhhh... las net dat je naar de bios ging.. ben je al geweest en hoe was de film??
Hoi Hoi, Het kan er idd gewoon bijhoren. Het kan te maken hebben dat je er gewoon meer aanleg voor hebt of dat het warmer word.. verder moet je wel in de gaten houden of je geen klachten krijgt zoals Elym al aangaf.. ook zou ik even je bloeddruk laten meten voor de zekerheid. Is dat allemaal goed dan is het niet erg en hoord het er gewoon bij. Ik heb het bij mijn oudste ook heel erg gehad. Was 30 kilo aangekomen... ik heb er ook aanleg voor en hou snel vocht vast.
Noessepoes, oh ben jij die van dat topic! Ja in dat geval zou ik denk ik toch als jou was er weer even een telefoontje naar je gyn aan wagen. Dat je bloeddruk donderdag goed was zegt niet zoveel over nu....En als je al bekend bent met die klachten is het denk ik toch verstandig even te melden! En ja ik wacht met smart tot ons meisje zich aandient haha bioscoopbezoek heeft ook al niet geholpen, alhoewel ze nu wel de hele avond al erg wakker is, maar eruit komen ho maar
Eylem!! Haha helaas t was t bezoekje waard dan aan de bios maar helaas dat ze nog niet vindt dat ze eruit kan... oew... wel spannend allemaal zo voor jullie!! Hoop binnenkort te lezen dat je prinsesje voorspoedig geboren is...!!! Nou weet je ik ga zo gewoon naar bed als ik weer niet kan slapen dan bel ik gewoon weer naar t ziekenhuis ze zien me al aankomen zoals je in dat vorige topic gelezen hebt lijkt t net of ze me niet geloven ofzo maar ja ik sta erboven onze baby staat op dit moment op 1!! ik laat t wel weten hoe t morgen gaat... ik hoop niet dat ik weer naar t ziekenhuis moet... maar als ik veel vocht blijf vasthouden laat ik zeker even mijn bloeddruk nameten... kan t ook zelf maar vertrouw dat ding niet meer zo... haha
Je hebt groot gelijk meis, echt zo stom dat ze je niet echt serieus lijken te nemen...Ik vind het ook weleens vervelend als ik weer mijn verloskundige bel (nou ja zo vaak bel ik niet, maar je wil ze toch eigenlijk niets voor niets lastig vallen) maar zij drukken mij altijd op het hart dat je nooit voor niets belt als je ongerust bent en je kunt beter 100 keer voor niets bellen dan 1 keer niet bellen terwijl er wel iets is. Sterkte meid!