De laatste paar weken van m'n zwnagerschap is m'n buik in een sneltreinvaart gegroeit waardoor ik (ondanks het vele smeren) veel straie heb gekregen rond m'n buiknavel. Ik weet dat dit nooit helemaal weg zal gaan maar volgens de verloskundige zou dit wel minder moeten worden. Maar het blijft bij mij net zo erg. Weet er iemand een zalfje of zoiets waardoor het lichter/onopvallender wordt?
Ik denk dat het belangrijk is je lichaam de tijd te geven... je bent pas 5 maanden geleden bevallen... Toen ik een borstverkleining heb ondergaan merkte ik dat de littekens pas na anderhalf jaar redelijk huidskleurig waren geworden. Qua zalfjes is er niks dat echt goed helpt omdat de striae ontstaat in het bindweefsel. Als je toch wil smeren (want het is wel lekker natuurlijk) zou ik iets nemen van Biodermal, daar ben ik zelf goed over te spreken.
Tja ik heb het nu pas na mijn zwangerschap nu mijn buik weer terug zakt zeg maar.. Ik ga gewoon met bodylotion smeren... Het verminderd vanzelf...
Ik blijf ook smeren, goed soepel houden hoor! Ik heb bodylotion van Palmers met cacao boter extract, om striae te voorkomen en te verminderen ! -xxx-