Pijn in knieen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jahknows, Nov 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jahknows

Jahknows Actief lid

Oct 16, 2012
    109
    0
    16
    Sinds 2 weken als ik steeds onder de douche sta, krijg ik enorme krampen in mijn knieen, ik kan dan zowat niet meer op staan? dan ga ik altijd even stukje door mn knieen maar dat helpt niet lang? en dan stop ik gelijk met douche

Kan dit door de zwangerschap komen? want ik had dit nooit.. de pijn is echt zeurderigg alsof het gekneust is!
    Ik ben er nog niet mee naar de huis arts gegaan want ja misschien hoort het erbij ofzo?

Zijn er meer die dit hebben?

Dankjewel! xxx:)

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ben je al veel aangekomen? Als je al zwakke knieën hebt reageren ze vaak als één van de eerste op gewichtstoename.
    Je kan ook overstrekken. Als je normaal staat moeten je knieën licht gebogen zijn. Met het weker worden van alle banden en spieren in de zwangerschap, kan je misschien net teveel overstrekken waardoor het allemaal een beetje in de knel komt.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar is het alleen als je onder de douche staat? Is dit meestal rond dezelfde tijd of zit er verschil in?

4. Jahknows

Jahknows Actief lid

Oct 16, 2012
    109
    0
    16
    @Sopann : Ik ben 5 kilo aangekomen maar niet in 1 keer..

@Roxyroxx : De pijn is echt alleen wanneer ik onder de douche sta? en af en toe met trappen lopen maar voor de rest niet?
    En nee de tijden verschillen altijd. Tis gewoon erg lastig wil gewoon normaal douchen zonder pijn! haha

5. Jahknows

Jahknows Actief lid

Oct 16, 2012
    109
    0
    16
    Oja en de plekken waar het zeer doet word beetje rood/paars achtig.. Alsof je botten tegen elkaar botsen heletijd en schuren gewoon echt naar

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm... Heel gek! Ik hoop dat iemand antwoord voor je heeft, vooral ook het feit dat je knieën rood/paars worden en het alleen onder de douche is is erg raar! Misschien toch even bij vk navragen de volgende keer, misschien weet zij iets!

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik zou het idd even navragen. Beter nu dan over een paar weken!
    Overigens douche ik sinds drie weken altijd op een plastic krukje. Door de warmte en mijn lage bloeddruk werd ik niet lekker onder de douche. Zittend douchen is ook echt heerlijk!

8. Jahknows

Jahknows Actief lid

Oct 16, 2012
    109
    0
    16
    hmm.. dank jullie wel! :))
    Ja dat zittend douchen ga ik nu ook maar alvast beginnen te doen, want stel dit blijft zo dan kan ik beter zitten haha,
    Ik bel morgen gelijk naar mn vk!

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

Jan 7, 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik heb wel last van mijn rechterknie bij het opstaan vanaf een laag punt (we hebben een lage bank of vanuit gehurkte stand). Dit ook pas sinds ik zwanger ben en ja, het heeft met de zwangerschap te maken, omdat je gewrichten slapper worden. Overigens ook voor een deel met mijn gewicht (BMI van 39), hoewel ik geen grammetje ben aangekomen in mijn zwangerschap en er daarvoor geen last van had.

Maar dat ze paars/blauw worden heb ik niet. Daar zou ik zeker wel even over informeren, want dat klinkt toch wat zorgelijker.

10. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

Aug 12, 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    springen je knieen ook op slot toevallig?

Share This Page